Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

מהן הסיבות לנהיגה במהירות מופרזת והדרכים להימנע?

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן
  • 13 נובמבר 2018

כיום נהיגה שהיא במהירות מופרזת היא עבירה שנחשבת לאחת העברות החמורות בחוקי התעבורה, וזאת מכיוון שקיים בה סיכון גבוה ביותר לתאונת דרכים קטלנית בכביש. בישראל עבירת מהירות מופרזת היא גם נחשבת לאחת העברות בפקודת התעבורה הנפוצות ביותר, הרבה דוחות תנועה נרשמים לנהגים בגין מהירות שעולה על המהירות המותרת בדרכים עירוניות או בדרכים בינעירוניות, ובתי הדין לתעבורה מלאים במשפטים בגין עבירה זו.

למעט הקנס הכספי, הענישה בגין נהיגה במהירות מופרזת יכולה להוביל לנקודות וגם לפסילה של הרישיון לתקופה מסוימת, זאת בהתאם למקרה, החריגה של המהירות, ולחומרת העבירה. במאמר להלן נפרט אודות הסיבות שיכולות להוביל לנהיגה במהירות מופרזת וכיצד יש להימנע מאלה.

חוסר שעות שינה

אנשים רבים, בשל שעות העבודה הרבות או עניינים אישיים, עשויים להדיר שינה מעיניהם ואז הם עולים על הרכב בעיניים טרוטות. זה עלול להשפיע ישירות על חוסר הריכוז ועל היעדר רגישות בזמן לחיצה על דוושת הגז וכן הלאה. הם פחות קשובים לציית ולזהות את התמרורים והנהיגה הופכת לפחות סבלנית ואחראית ולכן גם רשלנית ומופרזת.

הפתרון – חשוב להתארגן מבחינת היום שלנו ולהקדיש זמן למנוחה לגוף ולראש להירגע, זה יכול למנוע הרבה בעיות, כולל נסיעה לא בטיחותית. ניתן לוותר במהלך היום על דברים מסוימים ולהעדיף את המנוחה על פני עוד משימה שצריך לעשות עליה וי.

מהירות מופרזת בקרב בני נוער

גם אצל בני נוער ניתן לזהות את המהירות בנסיעה, נערים משופעים מהורמונים בגיל ההתבגרות, הם חדורי אמוציות ורצון להרשים את הסביבה ולא תמיד מחזיקים בשיקול דעת בריא ונכון בשל כל אלה. מהירות מופרזת בנהיגה בקרב נערים עלולה להביא לתוצאות קטלניות ויש לשים את הדעת על כך.

פתרון – אחד הפתרונות שקיימים היא בהגברת המודעות, הן במסגרות בית הספר, במדיה וכו'. כמו כן, יש להקפיד על מספיק שעות שינה והורים לנוער רשאים ואך מחובתם לאסור על נהיגה במידה והם יודעים שהילד לא ישן או חלילה חוזר ממסיבה שבה הוא שותה. יש היום חובה לשים שלט על הרכב של נהג צעיר או חדש שכן כל מי שבקרבתו מודע לעניין.

מהירות מופרזת עקב התעסקות בטלפון

הטלפונים הם כלי קטלני במיוחד בנהיגה והוא יכול גם לגרום לנהיגה מופרזת בשל חוסר תשומת לב וריכוז. אנשים שנוהגים, משוחחים תוך כדי או מתעסקים בזמן נהיגה עם הטלפון, באינסטינקט שלהם יהיה לחיצה ארוכה על הדוושה של הגז על מנת להצליח לשהות בו זמנית בשתי פעולות במקביל והמשמעות היא קטלנית כי לא ניתן לעשות את שני אלה במקביל. הנהיגה המופרזת עשויה להיגמר בתאונה.

הפתרון – להימנע משימוש בטלפון בזמן נהיגה עד כמה שניתן, לשים אותו על שקט או לכבות לפחות לזמן הנהיגה ולהתרכז כל כולכם בנהיגה עצמה. במידה ואין ברירה וכל העולם לא יכול לחכות שתסיימו לנהוג, עצרו בצד, תחנו ועשו כל מה שאתם צריכים לעשות ותמשיכו לנהוג לאחר שתסיימו.

לחצי היומיום והשפעה שלהם על נהיגה מופרזת

בתקופה שלנו על האדם מוטלות מיליון משימות ולעיתים הוא לא מספיק לעשות הכל והמרוץ הפך להיות חלק מחיינו. ילדים, עבודה עם שעות ארוכות, סידורי בית, הרצון למימוש עצמי וכהנה. אלה בהחלט יכולים לגרום לאדם בקלות להמשיך את המרוץ שלו על הכביש. כל ההתנהלות של המרדף ממשיכה גם בנהיגה ותוצאותיה עלולות להיות קטלניות.

הפתרון- פעולות הירגעות ומדיטציות וכל מה שיכול להרגיע את הראש יהיה מומלץ להכניס לחיים כהרגל חדש. לפני כל נהיגה קחו נשימות ארוכות ועצמו את העיניים 3 דקות, אלו פעולות קצרות שיכולות להשפיע המון על כל הלך היום שלכם. חשוב לא לצאת לכל סידור שלכם בדיוק על הדקה וכן להתארגן קצת קודם כדי לא להיות בלחץ שאם משהו משתבש זה ישר יכניס אתכם ללחץ.

מה הן הסיטואציות שניתן להימנע ממהירות מופרזת?

היום תוכלו לבחור שיטות רבות כיצד להימנע מנסיעה מופרזת, אחת מהן היא להעדיף דרך עירונית מעל בינעירונית שמצריכה אתכם לעצור, לעמוד יותר ברמזורים וכו'.ישנם הרגלים שרצוי ליישם, כמו לא לנסות להספיק יותר את האור הירוק ולעצור ברגע שהוא מהבהב, לאפשר לרכב אחר לעקוף, תאמינו שלא יקרה לכם כלום ותצאו עם ידכם על העליונה בשל הסבלנות שהפגנתם ועוד. הכי חשוב להבין ששום דבר לא שווה את הלחץ והמהירות שהוא דורש, לא בכדי נאמר 'המהירות מהשטן' והשטן יכול להיות קטלני ביותר וכואב מאוד.

מידע נוסף

עורך דין תעבורה צורי סבן

עו"ד צורי סבן, עו”ד לענייני תעבורה, עם תואר ראשון במשפטים ובקרימינולוגיה וגם מגשר מוסמך ע”י לשכת עורכי הדין. לעו”ד סבן ותק רב ונסיון בייצוג מאות לקוחות בכל הארץ מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ועבירות תעבורה.