Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

מהן סוגי פסילות הרישיון השונות?

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן
  • 02 ינואר 2019

פסילת בית משפט לתעבורה

פסילת בתי המשפט לתעבורה יכולה לחול על נהגים במספר דרכים. הנפוצה ביותר הינה פסילה אשר ניתנת במסגרת גזר הדין, בסיום משפטו של נהג אם במסגרת הסדר בין הצדדים ואם במסגרת הרשעה בסיום ההליך המשפטי. נפוצה פחות הינה פסילה עד לתום ההליכים, בעיקר המדובר בעבירות חמורות כגון עבירות של נהיגה בשלילה, נהיגה בזמן פסילה + התחזות לאחר, נהיגה בשכרות פעם שנייה, גרימת תאונת דרכים והימלטות מזירת התאונה, תאונות דרכים קטלניות וכד'. במקרים אלו ממש מגישה המאשימה כתב אישום ובקשה לפסילת הנהג החשוד עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו לעיתים תוך קציבת התקופה ולעיתים גם ללא קציבת התקופה. הנימוקים הם בדרך כלל נימוקי מסוכנות, אם כאשר המדובר במסוכנות הנובעת מעברו התעבורתי של אותו נהג ואם כאשר מדובר בעבירת תנועה כה חמורה שיש בה לחזק את רכיב המסוכנות הנלמד ממנה. פסילה נוספת הינה פסילה מסווגת, כאשר במקרה זה בתי המשפט לתעבורה פוסלים נהג מלנהוג בסוג כלי רכב מסויים ומאידך מתירים לאותו נהג לנהוג בסוג רכב אחר. כך למשל בית המשפט מחליט כי אותו נאשם יהא פסול על כל סוגי כלי הרכב למעט על סוג אופנוע או לחילופין על מלגזה בשטח המפעל וכהנה דוגמאות. הכל כמובן לשיקול דעתו של בית המשפט. לרוב סיווגי הפסילות מתגבשות לאחר הסדר בתיק עם המאשימה וכאן יש להדגיש כי המשטרה לרוב אינה מסכימה לסווג את הפסילה שכן במקרה שכזה סבורה היא כי אותו נהג לא נענש כלל, ואלמנט ההרתעה נפגע.

פסילה מנהלית ע"י קצין משטרה

פסילה מנהלית ע"י קצין משטרה מגיעה לרוב במקרים של עבירות תנועה במדרג הגבוהה כגון נהיגה בשכרות, תאונות דרכים עם נפגעים וכד'. במקרה שכזה לקצין המשטרה שיקול דעת נרחב באם לפסול את אותו נהג מלנהוג ואם לאו. יש לתת תשומת לב לכך כי הקצין עורך השימוע ככלל יפסול תמיד נהגים הנחשדים כי נהגו בשכרות או בהשפעת סמים מסוכנים. שיקול דעתו של קצין המשטרה מופעל יותר בעבירות קלות יותר כדוגמת מהירויות מופרזות שאינם במדרג הגבוה של החריגה, או בתאונות דרכים עם אשם תורם של נהג מעורב או כאשר מדובר בתאונות דרכים עם נפגעים קל. לכאן ולכאן המדובר בפסילה לכל דבר ועניין ומי שנתפס נוהג בסמן פסילה, נתפס כמי שנהג בזמן פסילה.

פסילת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא הגוף הממונה לבחינת אפשרות לשלילת הרישיון של נהגים, אשר יש חשש שאינם כשירים עוד לנהיגה, על בסיס מידע שמגיע אליהם ממשרד הרישוי., בתי המשפט, ביטוח לאומי, משטרת ישראל או רופאים. המכון בעצם מבקש מאותם נהגים לבצע בדיקות ולהגיע אליהם עם המסמכים הרלוונטיים. לפעמים הם יבקשו גם לעשות בדיקות משלימות אצלם. את הזימון לבדיקות במרב"ד בדר"כ תקבלו בדואר, שם יהיה גם רשום לכם זמני הפגישה. שלילת רישיון מהמכון יכולים להיות מסיבות נפשיות, עקב מגבלויות רפואיות, אי התאמה אישיותית ועוד.

אם המכון הרפואי החליט שהבנהג לא כשיר לנהוג, ניתן להגיש ערר על החלטה זו תוך 30 יום מיום מסירת ההודעה. אם רשיון הנהיגה, חשוב לכם מומלץ לנסות זאת.

עורך דין תעבורה צורי סבן

עו"ד צורי סבן, עו”ד לענייני תעבורה, עם תואר ראשון במשפטים ובקרימינולוגיה וגם מגשר מוסמך ע”י לשכת עורכי הדין. לעו”ד סבן ותק רב ונסיון בייצוג מאות לקוחות בכל הארץ מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ועבירות תעבורה.