Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

מעבר באור אדום נהג חדש

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן

רכב החוצה את הצומת ברמזור אדום, זו סכנה חמורה הן לנהג, הן לשאר הרכבים שנקלעו בזמן זה לצומת והן להולכי הרגל המעוניינים לחצות את הכביש בבטחה. כשמדובר במעבר באור אדום בנהג חדש, זו עבירה חמורה שבעתיים ולכן החוק מחמיר במיוחד עם הנהגים הללו.

מעבר באור אדום לנהג חדש

נהג חדש בעל רישיון נהיגה שביצע עבירת מעבר באור אדום, עלול לקבל עונשים חמורים, כשהכבדים ביותר הם שלילת רישיונו ודרישה לבצע שוב מבחן תיאוריה ומבחן מעשי כדי לקבל שוב את רישיון הנהיגה. לעומת זאת, נהג ותיק העובר את הצומת ברמזור אדום, מחוייב בעשר נקודות תעבורה בגין עבירה זו, ולעיתים גם בקנס כספי.

 

כמות תאונות הדרכים הנגרמות על ידי נהגים חדשים היא גבוהה מאוד, הנהגים שברובם הם צעירים, נהנים מאד מחוויית הנהיגה אחרי כל החודשים שבהם למדו וניגשו למבחני הנהיגה עד שצלחו אותם. כשהם נוהגים הם בעלי ביטחון עצמי גבוה ולעיתים אף מופרז, דבר הגורם להם לנהוג בצורה בלתי אחראית ולא שקולה די הצורך.

ההתנהלות של משרד התחבורה לגבי עברייני תנועה שהם נהגים חדשים

משרד התחבורה עושה כל שניתן כדי לחנך את הציבור לנהיגה נכונה וזהירה. לנהגים החדשים יש עוד עשרות שנים של נהיגה לאורך כל חייהם והמטרה היא למנוע אסונות הכוללים פגיעה בנפש וברכוש. האכיפה של עבירת נהיגה ברמזור אדום היא מהותית ומשמעותית כדי שגם הנהג יבין את חומרת מעשיו וגם חבריו שישמעו על המקרה יפנימו שיש לנהוג באופן אחראי ובטוח כדי שלא יקלעו גם הם לסיטואציה שתגרור את שלילת רישיון הנהיגה שלהם והם יצטרכו לעבור שוב את שני מבחני הנהיגה.

נסיעה באור אדום הינה חלק מרשימת עבירות התנועה החמורות (נהיגה בשכרות או תחת השפעת סם, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל או לרכבים אחרים בצומת) ה מעלות את רמת מסוכנות הנהג הספציפי ולכן עונשו ייחשב על פי חומרת המקרה.

 

זיכוי נהג חדש שנתפס לכאורה נוהג באור אדום באמצעות צילום של מצלמה נייחת

מצלמות נייחות המותקנות בצדי הדרכים או בצמתים, נקראות "מצלמות רמזור אדום" ומתעדות באופן אוטומטי את הרכב המבצע עבירת תנועה. הדוח מושת על בעל הרכב כיוון שהוא זה שנהג לכאורה ברכב. אך במקרים רבים הנהג שביצע את העבירה בפועל אינו בעל הרכב אלא אדם אחר שקיבל את אישורו של הבעלים לנהוג ברכב זה. ברוב המקרים מדובר בבני משפחה, אישה, ילד, חתן וכו'.

 

במקרה כזה, כשנהג חדש מקבל דוח הכולל נקודות, קנס כספי וחשש לשלילת רישיון הנהיגה, בודקים מי נהג בפועל באותה הנסיעה הספציפית ואם זה אינו בעל הרכב, מגישים בקשה להסבת הדוח לנהג האחר כך שהנקודות ייצברו לזכותו. במקרה מסוג זה, הנהג החדש מזוכה מכל אשמה כיוון שלא היה מעורב במקרה והנקודות מועברות . אופציה נוספת להוכחת חפותו של נהג חדש היא הוכחת העובדה שהרמזור שהותקן בצומת הועמד שלא כדין ולכן כל תרחיש שקרה בעקבות אור אדום של רמזור זה אינו קביל בבית המשפט ולכן אין להאשים בכך את הנהג החדש.

 

המשטרה משייכת את העבירה לנהג על פי לוחית הרישוי של הרכב שמספרה נקלט במצלמה. אם מספר הרישוי אינו קריא לחלוטין, מטושטש או בעייתי, טוען עורך הדין בבית המשפט שמדובר במצלמה שאינה תקינה. העובדה שאין רואים בבירור את מספר הרישוי מוכיחה כי המצלמה לא צילמה כראוי ובאופן מקצועי את המקרה ולכן אי אפשר גם להסתמך על הצילום כלל. זו הסיבה שאי אפשר להסתמך על הקביעה שהנהג החדש אכן חצה את הצומת באור אדום.

זיכוי במעבר באור אדום של נהג חדש שצולם על ידי שוטר

אם שוטר הפעיל מצלמה בשעת המקרה, צילם את הנהג החדש חוצה אור אדום ובעקבות הממצאים הגיש עונש שכולל נקודות עבור נהג חדש ופעולות נוספות, יכול עורך דין תעבורה מנוסה כמו צורי סבן לטעון מנגד כי במיקום שבו עמד השוטר וצילם, שדה הראייה הוא מוגבל, מהזווית שבה צילם לא רואים את כל המרחב ולא רואים את הרמזור כלל. לכן קיימת סבירות גבוהה שהנהג החדש לא ביצע עבירה ולא עבר באור אדום. אילו השוטר היה עומד בצד אחר של הצומת שבו השטח פתוח ורואים ממנו מה קורה בכל מקום, הצילום היה אמין . אי הוכחת קיומה של נסיעה באור אדום, מזכה במקרים רבים את הנהג והוא אינו מואשם בעבירה ספציפית זו.

שאלות נפוצות

מה העונש במקרה שנהג חדש עובר ברמזור אדום?

קיימות 2 אופציות לעבירה של נהיגה ברמזור אדום. אם נהג נכנס לתוך הצומת באור אדום שדולק עד 5 שניות, הוא יקבל קנס כספי בלבד. במידה ונהג יכנס לצומת כאשר בכיוון נסיעתו דולק רמזור אדום מעל ל-5 שניות, והוא נכנס לצומת וחוצה את הצומת, אזי אותו נהג יקבל הזמנה לבית המשפט ואף עשוי לקבל פסילה של רישיון הנהיגה שלו.

האם יש קנס?

כן, תמיד יש קנס.

מה קורה במידה ויש פסילה של רישיון הנהיגה והגיע הזמן של הנהג החדש לחדש את רישיון הנהיגה?

לגבי נהג חדש, כל עבירת מהירות, גם קנס בלבד, מצריך ומחייב את הנהג החדש לעבור מבחנים חוזרים של תיאוריה וטסט, ואחר כך רישיון הנהיגה שלו מתחדש לשנתיים נוספות בסטטוס של נהג חדש על כל המשתמע מכך.

עורך דין תעבורה

צורי סבן

עורך דין תעבורה צורי סבן מייסד ומנכ"ל חברת עורכי הדין סבן ושות' המונה מספר עורכי דין במספר סניפים ברחבי הארץ, החברה עוסקת בענייני תעבורה והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים מזה מספר שנים. לעורך הדין סבן הצלחות ותקדימים רבים במסגרתם דאג והשיב לאלפי נהגים את רישיונות הנהיגה שלהם.

אודות >
קבעו פגישת ייעוץ ללא התחייבות

    Google ג גוגל
    4.9
    מבוסס על 265 ביקורות
    ×
    js_loader
    דילוג לתוכן