Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

נהיגה בפסילה ונהיגה בשלילה

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן

שלילת רשיון נהיגה הינה אחת הסנקציות העיקריות בהן נוקט בית המשפט בגין עבירות תעבורה. לרוב, נהגים רבים מודים בעבירה זו המיוחסת להם ומנמקים את הנסיעה במקרה חירום וכך למעשה הם מודים בעקיפין בידיעה על הפסילה ובעבירה של נהיגה בפסילה. אישום בגין נהיגה בזמן פסילה או נהיגה בשלילה הינו אישום חמור וההתמודדות עמו מורכבת, אולם גם במקרה זה קיימת אפשרות לזיכוי או להפחתה בעונש. על כן, יש לבחון את ראיות התביעה, את האופן בו נודע לנהג דבר פסילת הרשיון וכד'.

עונש נהיגה בזמן פסילה

על פי פקודת התעבורה נהיגה בזמן פסילה אסורה בהחלט, נהג אשר רישיונו נפסל ונמצא נוהג צפוי לעונש של 3 שנות מאסר וזאת מכוח סעיף 67 לפקודת התעבורה. נהגים אשר הורשעו בעבר בגין נהיגה בשלילה עלולים לאבד את רישיונם לצמיתות וכן המדינה מגישה בקשות למעצר עד לתום ההליכים המשפטיים.

עונש נהיגה בפסילה פעם ראשונה, שניה ומעלה

בכוח החוק להגדיר על פסילת רישיון לפרק זמן לא מוגדר ואף מאסר בפועל עד 3 שנים.

נהיגה בזמן פסילה בפעם הראשונה:
באופן כללי, חל איסור על נהיגה בזמן פסילה, מדובר בעבירת תעבורה חמורה כאשר בהתאם לחומרת העבירה והנסיבות, בית המשפט יקבל החלטה משוקללת לגבי חומרת העונש. ישנם מקרים בהם בית המשפט עשוי להתחשב במקרה ומעט להקל, אולם אם תוצאות העבירה חמורות גם הפעם הראשונה עלולה לגרום למאסר בפועל. נהיגה בעת פסילה בפעם הראשונה עשויה להכיל בתוכה קנס כספי, פסילה על תנאי, פסילה בפועל ולפעמים אף מאסר בפועל כעונש הרתעתי.

נהיגה בפסילה פעם שניה, שלישית או יותר:
כאשר נהג נתפס על נהיגה בשלילה על ידי כוחות האכיפה הוא יובא לחקירה בתחנת המשטרה, המשטרה מצדה עשויה לבקש הארכת מעצר עד תום ההליכים בביה"מ. בכל מקרה שבו נתפס נהג נוהג בפסילה בפעם שניה ומעלה העונשים צפויים להיות חמורים יותר, כמו פסילת רישיון למשך שנים רבות וכן מאסר בפועל.

נקודות בגין נהיגה בפסילה: 

קבלת 10 נקודות תעבורה

 

המכון הרפואי - האם גם הוא יכול לשלול רישיון?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הקרוי גם מרב"ד, יכול לשלול את רישיונם של הנהגים שמגיעים אליו. בין אם מדובר בנהג שעבר עבירת נהיגה בשכרות, נהג אשר נתפס נוהג במהירות גבוהה במיוחד ואפילו נוהג הסובל מבעיה רפואית ו/או נפשית – הוא יגיע לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. במסגרת הבדיקות, שחלקן פיזיות ומוטוריות וחלקן נפשיות (שיחה עם פסיכולוג / פסיכיאטר), תתגבש המלצה מטעם המכון הרפואי ותועבר אל משרד הרישוי. כאמור, המרב"ד יכול להמליץ על שלילת רישיונו של הנהג מטעמים של מסוכנות. כלומר, הנהג מסוכן, במכוון או שלא במכוון, לעצמו ו/או למשתמשים האחרים בדרך. ברוב המוחלט של המקרים, אם לא בכולם, משרד הרישוי מקבל את המלצת המרב"ד ומודיע על כך לנהג.

 

הנה מה שצריך לעשות ברגע שנתפסתם על נהיגה בזמן שלילה:

אם הרישיון חשוב לכם אתם זקוקים לייצוג, ליווי והגנה משפטית, לצוות מקצועי ואמין אשר יגן לכם על הרישיון! מכיוון שמדובר בעבירה חמורה ביותר וענישה כבדה, ישנה חשיבות יתרה לפנות לעו"ד תעבורה. משרד עורכי דין צורי סבן הינו משרד בעל ותק ושנים של ניסיון. טיפלנו במשך מספר רב של שנים בפני מאות נהגים אשר קיבלו הזמנות לדין בגין עבירה של נהיגה בזמן פסילה ובשל הייצוג המשפטי שלנו זוכו מהעבירה המיוחסת להם, או שהאישום המיוחס להם בוטל או שונה לעבירה קלה יותר, והביא לביטול דרישת המדינה למאסר, ולפסילת רישיון לתקופה קצרה.

לעיתים קיימים מצבים בהם רישיון הנהיגה נפסל ע"י משרד הרישוי או ביהמ"ש, לדוגמא במצב בו הנאשם לא הופיע. במצב זה למעשה נפסל הרישיון ללא ידיעת הנהג. כמו כן מצב זה איננו פותר את הנהג מעונש נהיגה בפסילה.

עבירת נהיגה בזמן פסילה נחשבת לאחת מעבירות התעבורה החמורות ביותר. ניתן לראות החמרה בענישה מצד בתי המשפט ועד למצב של מאסר בפועל. לכן, לא מדובר בעבירה טכנית אלא כזו שעשויה להשפיע על מי שנהג בזמן פסילת רישיונו.

עורך דין תעבורה

צורי סבן

עורך דין תעבורה צורי סבן מייסד ומנכ"ל חברת עורכי הדין סבן ושות' המונה מספר עורכי דין במספר סניפים ברחבי הארץ, החברה עוסקת בענייני תעבורה והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים מזה מספר שנים. לעורך הדין סבן הצלחות ותקדימים רבים במסגרתם דאג והשיב לאלפי נהגים את רישיונות הנהיגה שלהם.

אודות >
קבעו פגישת ייעוץ ללא התחייבות

    Google ג גוגל
    4.9
    מבוסס על 265 ביקורות
    ×
    js_loader
    דילוג לתוכן