Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

נהיגה במהירות מופרזת

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן

חוקי התנועה מגבילים את מהירות הנסיעה בכל דרך על פי סוגיה השונים, כאשר נהיגה במהירות מופרזת מהווה עבירת תעבורה נפוצה ומסוכנת מאוד. נהג המבצע נהיגה במהירות מופרזת, עובר על חוקי התנועה ומסכן מאוד את עצמו, את נוסעיו ואת כל נוסעי המכוניות הנעות בדרך זו. כמו כן, מתבצעות אכיפות רבות ע"י משטרת ישראל בעזרת שימוש במכשירים מתקדמים, כמו למשל ממל"ז, מצלמות תנועה ועוד. כמות הדו"חות שמתקבלים רק הולכים ועולים במשך השנים ע"פ בדיקות שנערכו, תאונות רבות מתרחשות מדי יום בדרכים בעקבות ביצוע עבירות תנועה כאלה ואחרות. נתפסתם נוהגים במהירות מופרזת? המאמר הזה בשבילכם

נתפסתם על נהיגה במהירות מופרזת? הנה כל מה שצריך לדעת

נהיגה במהירות מופרזת בדרך עירונית

המהירות המותרת בדרכים עירוניות היא 50 קמ"ש אלא אם קיים שלט חריג המאשר נהיגה במהירות אחרת.

  • נהג שנתפס שמהירות הנסיעה שלו היא עד 20 קמ"ש מעבר למהירות המותרת, יקבל קנס כספי בסך 250 ₪. על עבירה ספציפית זו אין חיוב בנקודות תעבורה.
  • נהג שנתפס שמהירות הנסיעה שלו היא בין 21 קמ"ש ל – 30 קמ"ש מעבר למהירות המותרת, יקבל קנס כספי בסך 750 ₪ ובנוסף לכך חיוב של שמונה נקודות תעבורה.
  • נהג שנתפס שמהירות הנסיעה שלו היא בין 41 קמ"ש ל – 50 קמ"ש מעבר למהירות המותרת, יקבל קנס כספי בסך 1,500 ₪ ובנוסף לכך חיוב של עשר נקודות תעבורה.

במקרה של משפט, העונשים עבור נהיגה במהירות מופרזת הם פסילת רישיון הנהיגה על תנאי, פסילת רישיון הנהיגה בפועל, קנס ובמקרים יוצאי דופן מוגשות עתירות הדורשות מאסר על תנאי או מאסר בפועל.

 

נהיגה במהירות מופרזת בדרך בין עירונית

המהירות המותרת בדרכים בין עירוניות היא 80 קמ"ש אם לא קיימת גדר הפרדה ו – 90 קמ"ש אם קיימת גדר הפרדה, אלא אם קיים שלט חריג המאשר נהיגה במהירות אחרת.

  • נהג שנתפס שמהירות הנסיעה שלו היא עד 25 קמ"ש מעבר למהירות המותרת, יקבל קנס כספי בסך 250 ₪. על עבירה ספציפית זו אין חיוב בנקודות תעבורה.
  • נהג שנתפס שמהירות הנסיעה שלו היא בין 26 קמ"ש ל – 40 קמ"ש מעבר למהירות המותרת, יקבל קנס כספי בסך 750 ₪ ובנוסף לכך חיוב של שמונה נקודות תעבורה.
  • נהג שנתפס שמהירות הנסיעה שלו היא בין 41 קמ"ש ל – 50 קמ"ש מעבר למהירות המותרת, יקבל קנס כספי בסך 1,500 ₪ ובנוסף לכך חיוב של עשר נקודות תעבורה.

במקרה של משפט, העונשים עבור נהיגה במהירות מופרזת הם פסילת רישיון הנהיגה על תנאי, פסילת רישיון הנהיגה בפועל, קנס ובמקרים יוצאי דופן מוגשות עתירות הדורשות מאסר על תנאי או מאסר בפועל.

נהיגה במהירות מופרזת בדרך מהירה

בדרכים מהירות כמו כביש 6 , כביש 1 מתל אביב לירושלים ומקטעים מסוימים בכבישים נוספים ברחבי הארץ, מהירות הנסיעה המקסימלית המותרת היא 110 קמ"ש אלא אם קיים שלט חריג המאשר נהיגה במהירות אחרת.

מהי הענישה שעלול לקבל נהג שנסע במהירות מופרזת בבית המשפט

נהג שעניינו על מהירות מופרזת, נידון בבית המשפט לתעבורה וצפוי לקבל ענישה הכוללת קנסות כבדים ונקודות תעבורה. עורך דין תעבורה המלווה באופן מקצועי את הנהג יכול לבקש מבית המשפט להפחית את העונשים השונים על פי נסיבות ספציפיות של הנהג.

לדוגמה אם הוא זקוק לרישיון הנהיגה עבור פרנסתו, אם על פי גיליון ההרשאות העבר שלו נקי והדוח על המהירות המופרזת הוא חריג.

נהג שיש לו עבירות תעבורה רבות בתחומי תעבורה שונים וגם בנושא נסיעה במהירות מופרזת, יהיה קשה יותר לשכנע את בית המשפט להפחית בעונשו.

קיימת השפעה על ההחלטה לגבי הענישה לפי מספר שנות הנהיגה של הנהג ואם מדובר בנהיגה בהשפעת סמים או אלכוהול.

אם על פי המקרה הייחודי, התובע מוכן ללכת לקראת הנהג וקו ההגנה שלו, אפשר להגיע לפשרה שלפיה העונש יומתק.

 

ערעור על דוח משטרה בגין נהיגה במהירות מופרזת

אם על פי תחושתו של הנהג הוא לא נסע במהירות מופרזת, או נסע במהירות פחותה מהמהירות שצוינה בדוח, אפשר להגיש למשטרה ערעור על דוח זה, לבקש מידע, הפחתה או הגשת בקשה לביטול דו"ח התעבורה בגובה הקנס בהתאם לנסיבות.

  • אם מדובר בנהג שברוב המקרים נוסע בהתאם לחוק ואינו צובר דוחות, אפשר לבקש להמיר את הקנס הכספי לאזהרה.
  • אמינותן של מכמונות המהירות הוטלה לא פעם בספק, עקב הימצאותן של אנטנות סלולריות או כבלי מתח גבוה בסמוך אליה המשבשים את השידורים ולכן אפשר להצהיר שהמהירות המופרזת שנקבעה איננה נכונה.
  • עבור דוח שהגיע ללא תמונת המצלמה, יש לבקש את התמונה. ללא התמונה אפשר לערער על הקביעה וסיכויי ביטול הדוח הם גבוהים.
  • אפשר לבקש לבטל את הקנס אם התמונה שצולמה במצלמה המשטרתית אינה די ברורה כיוון שרואים בה שני רכבים ולא ברור באופן וודאי שאכן מקבל הדוח נסע במהירות מופרזת.
  • אפשר להגיש ערעור גם על דרך התנהלותם של השוטרים, על אופן עריכת המסמכים ועל מכשירי מדידה אחרים כמו הדבורה.

נהיגה במהירות מופרזת שלא אני הייתי הנהג - מה עלי לעשות

אם הדוח נרשם על שמו של בעל הרכב אך בפועל מישהו אחר נהג ברכב במועד זה, אפשר לבקש להסב את הדוח לאדם אחר, תוך העברת מלוא הפרטים האישיים שלו והוא זה שיקבל את הדוח עבור נהיגה במהירות מופרזת במקום בעל הרכב.

אם הרישיון חשוב לכם אתם זקוקים לייצוג, ליווי והגנה משפטית, לצוות מקצועי ואמין אשר יגן לכם על הרישיון! זה מה שאנחנו יכולים להציע במשך שנים רבות של ניסיון!

עורך דין תעבורה

צורי סבן

עורך דין תעבורה צורי סבן מייסד ומנכ"ל חברת עורכי הדין סבן ושות' המונה מספר עורכי דין במספר סניפים ברחבי הארץ, החברה עוסקת בענייני תעבורה והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים מזה מספר שנים. לעורך הדין סבן הצלחות ותקדימים רבים במסגרתם דאג והשיב לאלפי נהגים את רישיונות הנהיגה שלהם.

אודות >
קבעו פגישת ייעוץ ללא התחייבות

    Google ג גוגל
    4.9
    מבוסס על 265 ביקורות
    ×
    js_loader
    דילוג לתוכן