Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

התליית רישיון נהיגה ממשרד הבריאות

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן

במסגרת דיני התעבורה קיימים תקנות וחוקים שיש בהם לשמור על כלל האזרחים, בין אם בשמירה וסיגול לנהיגה זהירה ובטוחה במסגרת החוק עבור שמירה על הנהגים עצמם ולבטח עבור נהגים אחרים והולכי רגל במרחבים השונים.

במסגרת החוק מתאפשר לא פעם להביא להגבלות כאלו ואחרות כנגד נהגים. הדבר מאפשר לבתי המשפט ובמקרים אחרים למסגרות נוספות, להביא לפסילה של רישיון הנהיגה, בין אם בשל עבירות תנועה חמורות ובין אם במקרים ובהם ישנו נהג שלא מילא אחר חובותיו השונות, מה שמאפשר, בין היתר, להוביל למצב של התליית רישיון הנהיגה של נהגים.

מה זה התליית רישיון נהיגה?

התליית רישיון נהיגה מהווה פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה לתקופה שאינה קצובה עד לביצוע של דרישה או סנקציה הנדרשת ממחזיק הרישיון על ידי משרד הרישוי או עד לברור הסוגייה של אותו נהג מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים שהוא גוף מטעם משרד הבריאות.

אילו סוגים של התליית רישיון נהיגה קיימים?

פסילת רישיון נהיגה על ידי משרד הרישוי באופן זמני תתבצע בשל שתי סיבות עיקריות. האחת, נובעת בשל מגבלות רפואיות לרישיון נהיגה למול הדרישה מן הנהג לביצוע אי אלו בדיקות במסגרת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, כשהסיבה השנייה נובעת בשל עבירות תנועה שעבר, כשאלו הובילו לסך נקודות הנחשב לגבוה המחייב את הנהג לעבור קורס מקצועי.

התליית רישיון נהיגה בשל צבירת נקודות

צבירת נקודות נהיגה של נהג שעבר אי אלו עבירות תנועה לאורך זמן תוביל לכך שאחרי צבירה של 12 נקודות יידרש אותו נהג לעבור קורס הדרכה בנהיגה נכונה. צבירה של 12 נקודות נוספות תביא את משרד הרישוי לחייב כל נהג בקורס נוסף.

במקרים ובהם נהג מגיע ל-12 נקודות, מיידע משרד הרישוי את אותו נהג כי עליו לעבור את קורס ההדרכה בנהיגה נכונה עד לתאריך מסוים. במידה ואותו נהג אינו עובר את הקורס עד לתאריך הסף שהוגדר לו, רשאי משרד הרישוי להתלות את רישיון הנהיגה שלו עד שאותו נהג יעבור את אותו קורס.

התליית רישיון נהיגה במסגרת הדרישה לביצוע בדיקות רפואיות

יש מקרים ובהם נהגים יידרשו בביצוע בדיקה בריאותית או רפואית במסגרת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. כאן קיימת חלוקה בין שני סוגים של התליות – מנהלית טכנית ומנהלית רפואית.

מקרה של התלייה טכנית יכול להוביל את המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, בסיוע של משרד הרישוי, להחליט על התליית רישיון הנהיגה לנהג שלא הגיע לבדיקה רפואית אליה הוזמן, נהג אשר נמנע מלהגיש מסמכים רפואיים להם נדרש ואף במקרים ובהם נמנע אותו נהג מלתת דגימה כלשהי.

התליית רישיון הנהיגה יכולה אף לקרות בשל סיבות מנהליות רפואיות. מדובר על מקרים בהם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מקבל מידע רפואי ובריאותי אודות נהג כלשהו, כשמידע זה עלול לפגוע ביכולת הנהיגה של אותו נהג. המצב הרפואי החדש יביא להחלטה על התליית הרישיון עד שאותו נהג יוכל להוכיח שמצבו הרפואי והבריאותי עדיין מאפשר לו לנהוג או שיש והוא החלים והתאושש עם הזמן וכעת הוא כשיר לנהיגה וזאת בתנאי שגם סיפק מסמכים רפואיים המעידים על כך.

מתי ואיך נשלחת הודעה על התליית רישיון נהיגה?

מקרים בהם הוחלט על התליית רישיון הנהיגה של נהג למול הסיבות שתיארנו מעלה, יובילו את הרשויות השונות לעדכן את הנהג בסטטוס בו הוא נמצא וזאת במסגרת כלי התקשורת השונים המאפשרים כיום לעדכן את הנהג. חשוב לציין כי חובת הרשות ע"פ חוק לבצע שימוע לנהג טרם התליית רישיון הנהיגה בו ישקפו לנהג את הסיבות והעובדות שהובילו להתליה. 

במקרים ובהם נדרש נהג בביצוע של קורס הדרכה בנהיגה נכונה, ידאג משרד הרישוי לשלוח זימון רשמי לקורס אל כתובתו של הנהג, כפי שזו מופיעה במשרד הרישוי. באותו זימון יצוין בפני הנהג כי אי הגעה לקורס תוביל לפסילה זמנית של רישיונו עד לביצוע הקורס. 

קורס נהיגה נכונה כתנאי לביטול התליית רישיון נהיגה

במידה וקיבלתם זימון לקורס נהיגה נכונה מרשות הרישוי ולא עברתם אותו בתוך 6 חודשים ממועד קבלת הזימון, ביכולת רשות הרישוי להתלות את רישיון הנהיגה שלכם. הודעת זימון נחשבת כהודעה שנמסרה לבעליה לאחר 15 יום ממועד השליחה. חשוב לציין, התליית רישיון הנהיגה היא פסילת רישיון ללא הגבלה מה שאומר שעד ביצוע הקורס או תיקון אחר אשר התבקשתם לעשות רישיונכם שלול.

האם אפשרי להביא לביטול התליית רישיון נהיגה?

התליית רישיון הנהיגה של כל נהג נוצרת בשל חוסר שלא מילא. כאן כוונת הרשויות השונות היא בדרישה למילוי אותו חוסר, קבלת האישור כי הנהג חוזר להיות כשיר ומכאן ההחלטה לחדול מפסילת הרישיון הזמנית.

ניתן כדוגמה לקחת מקרה של התליית רישיון נהיגה בשל הדרישה להמצאת מסמכים רפואיים עבור המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. במידה ואותו נהג ימלא את הנדרש ממנו, ביטול התליית רישיון הנהיגה יקרה באופן מידי והוא יוכל לחזור לנהוג.

ביטול התליית רישיון נהיגה יכול גם להיעשות בעזרת עורך דין תעבורה וזאת במקרים בהם חשים נהגים כי נגרם להם עוול או אי צדק בהחלטה על אותה התלייה. אז יוכל עורך הדין לפעול במישור המשפטי ולהביא, במקרים מסוימים, לביטול ההתלייה וזאת לאחר ששכנע את בית המשפט כי זו מיותרת או אינה עומדת במידות החוק או שיש ופעל עם הלקוח שלו לפתרון מהיר מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ומשרד הרישוי

האם מותר לנהוג בזמן התליית רישיון נהיגה?

חשוב שנהגים יכירו בעובדה כי התליית רישיון הנהיגה היא אמנם זמנית, אך ברגע שזו תקפה מדובר בעצם בפסילה של רישיון הנהיגה לכל דבר ועניין ומכאן חל איסור על אותם נהגים לעלות על ההגה.

נהג שייתפס נוהג בזמן שרישיון הנהיגה שלו בהתלייה צפוי לעונשים המוגדרים בחוק כפי שאלו אמורים להינתן לנהג שנתפס נוהג בפסילה.

מדוע חשוב לקבל ליווי וייעוץ של עו"ד במידה וקיבלתי הודעה על התליית רישיון נהיגה?

חשוב להכיר כי גם רשויות המדינה השונות, אשר קובעות על התליית רישיון הנהיגה, לא פעם עושות זאת באופן שרירותי למדי שמביא להתלייה לא צודקת של רישיון הנהיגה.

במקרים רבים אותה פסילה זמנית (פסילה מנהלית) של רישיון הנהיגה מגבילה את היכולת של אנשים להתנהל ביום יום, כשיש לה גם השלכות עבור מי שבמסגרת עבודתו או המקצוע שלו תלוי תלות מלאה ברכבו.

ההמלצה במקרים אלו לפנות לעורך דין תעבורה אשר יוכל להנחות אתכם ולהוביל לביטול מהיר ויעיל על ההחלטה על התליית רישיון הנהיגה שלכם. לבטח, כששמורה לכל נהג גם האפשרות לפנות לוועדת הערר של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ואף לערער בהמשך על החלטתה בבית המשפט המחוזי. זאת, כאמור, בעזרת שירותיו של עורך דין מנוסה ומקצועי.

עורך דין תעבורה

צורי סבן

עורך דין תעבורה צורי סבן מייסד ומנכ"ל חברת עורכי הדין סבן ושות' המונה מספר עורכי דין במספר סניפים ברחבי הארץ, החברה עוסקת בענייני תעבורה והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים מזה מספר שנים. לעורך הדין סבן הצלחות ותקדימים רבים במסגרתם דאג והשיב לאלפי נהגים את רישיונות הנהיגה שלהם.

אודות >
קבעו פגישת ייעוץ ללא התחייבות

    Google ג גוגל
    4.9
    מבוסס על 265 ביקורות
    ×
    js_loader
    דילוג לתוכן