Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

מגבלות רפואיות לרישיון נהיגה – המרב"ד

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הינו גוף השייך למשרד הרישוי ולמשרד הבריאות, ותפקידו להמליץ מי אינו כשיר לנהיגה מסיבות רפואיות ו/או נפשיות. ההחלטה הסופית מתקבלת על ידי משרד הרישוי. האוכלוסייה שמגיעה אל המכון הרפואי היא מבקשי רישיון לרכב ציבורי או לרכב משא כבד, עברייני תנועה שסיימו ריצוי של פסילה או שלילה, נהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים ודווח עליהם על ידי המשטרה, נהגים הסובלים מבעיות רפואיות העשויות לפגוע בבטיחות כדוגמת בעיות ראייה או פרקינסון ועוד. חשוב לדעת, שרופאים מחויבים להעביר דיווח למרב"ד במקרה של מגבלות רפואיות לרישיון נהיגה. נהגים אשר הוחלט כי אינם כשירים לנהוג, יכולים להגיש ערר על החלטתה של הועדה תוך 30 יום מיום מסירת ההודעה.

צוות החברה ממליץ לא לעבור את התהליך לבד

נהגים לעתיד או נהגים שרישיונם נפסל מסיבות רפואיות, נמצאים בלחץ ובחשש גדול. חלקם אף תלויים ברישיון הנהיגה שלהם כמקור פרנסה. ההתנהלות מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הן במהלך הבדיקות והן בשלבי הערעור, במידה ונדרשים, כדאי שתיעשה בליווי של עורך דין תעבורתי הבקיא בפרטים, בסעיפים הקטנים ובנהלים. לעיתים, בגלל הלחץ המונח על כתפיהם של נהגים חדשים וותיקים בעת התהליך, הם שוגים במילותיהם, בהתנהגותם או לא אוספים את כל חוות הדעת והמסמכים הנדרשים כדי להשיב אליהם את רישיונם. עורך דין תעבורה מקצועי ומיומן יכול ללוות בתהליך. בנוסף לעוגמת הנפש ולבירוקרטיה הרבה, ללא הדרכה נכונה יפסיד הפונה למרב"ד גם לא מעט כסף בגין אובדן ימי עבודה ובזמן של התעסקות בניירת.

חובת דיווח של רופא למרב"ד

כל רופא, בין אם הוא רופא המטפל שלכם ובין אם הוא רופא מומחה, נדרש להעביר דיווח למרב"ד כשמתגלה חשש כי המטופל אינו יכול לנהוג בבטחה ומסכן את עצמו ואת הסביבה. העיקרון המנחה בדיווח, הוא סיכון לאובדן של יכולת באופן פתאומי. מקרים נוספים שאינם ברשימה, הם לשיקול דעתו של הרופא, והמרב"ד יוכל להחליט האם הוא מזמן את הנהג לבדיקות. הרופא חייב להזהיר את הנהג לגבי הסכנה שבנהיגה בעקבות מצבו הרפואי ולהמליץ על הפסקת נהיגה. בנוסף, יעדכן אותו כי הממצאים הועברו למרב"ד. המקרים אשר מחייבים דיווח של רופא למרב"ד הינם:

  • מחלת אפילפסיה
  • היפוגליקמיה סמפטומית שהחולה לא ער לה ו/או אינו יודע לזהות את סימניה בבירור
  • הפרעות בקצב הלב שאינן נשלטות.
  • מצב לאחר שבץ מוחי.
  • דמנציה מתקדמת עם פגיעה בהתמצאות או שיפוט.
  • שימוש לרעה באלכוהול סמים או תרופות.
  • דום נשימה בשינה לכל הנהגים.
  • מחלת נפש אקטיבית הפוגעת בשיפוט.
  • ירידה בכושר הראיה או השמיעה שאינם ניתנים לתיקון על ידי אביזרי עזר.
  • מחלות לב חמורות ואי ספיקת לב מתקדמת.
  • הפרעות בשיווי משקל העלולות להשפיע על כושר נהיגה.
  • מחלות סרטניות פעילות המשפיעות על כושר השיפוט או המצב הכללי.
  • ליקויים אורטופדיים והפרעות מוטוריות המפריעות לתפעול תקין של כלי הרכב.

מה אפשר לעשות כאשר רישיונכם נפסל במרב”ד?

במידה ורישיונכם נפסל או לא אושר, תוכלו להגיש ערר בתוך 30 יום ממועד קבלת ההחלטה. בוועדה, תידרשו להוכיח כי על אף מצבכם הרפואי, אתם כשירים לנהוג. זאת ניתן לעשות באמצעות חוות דעת רבות ועורך דין תעבורתי מנוסה ומקצועי שילווה אתכם כמו צורי סבן. אם בקשת ערר על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים לא צולחת, ניתן להגיש ערעור לבית משפט מחוזי תוך 10 ימים ממועד קבלת ההחלטה השניה במסגרת הוועדה. מגבלות רפואיות לרישיון נהיגה הן לא גזרות גורל, ועו"ד תעבורתי יוכל לסייע לכם להשיב את רישיונכם ולעבור את התהליך על הצד הטוב ביותר.

ייצוג מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים עם עו"ד צורי סבן

נתקלתם בבעייה דומה? אם המכון הרפואי קבע שיש לכם מגבלות רפואיות לרישיון נהיגה, פנו אלינו עכשיו לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מצוות המשרד, המומחה בייצוג מסוג זה. אנחנו נעשה הכל כדי להשיב לך את הרשיון בהקדם האפשרי.

עורך דין תעבורה

צורי סבן

עורך דין תעבורה צורי סבן מייסד ומנכ"ל חברת עורכי הדין סבן ושות' המונה מספר עורכי דין במספר סניפים ברחבי הארץ, החברה עוסקת בענייני תעבורה והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים מזה מספר שנים. לעורך הדין סבן הצלחות ותקדימים רבים במסגרתם דאג והשיב לאלפי נהגים את רישיונות הנהיגה שלהם.

אודות >
קבעו פגישת ייעוץ ללא התחייבות

    Google ג גוגל
    4.9
    מבוסס על 265 ביקורות
    ×
    js_loader
    דילוג לתוכן