Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

שלילת רישיון נהיגה מסיבה נפשית

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן

שלילת רישיון עקב מחלת נפש / מסיבה נפשית - כיצד נפעל להחזירו?

בדרך כלל, אדם המבקש לקבל רישיון נהיגה אינו נדרש להביא עמו חוות דעת כלשהי, פסיכולוגית או רפואית. יחד עם זאת, כאשר קיים סיכון מסוים לתפקודו התקין של הנהג בזמן הנהיגה, סיכון מסיבות רפואיות, פסיכולוגיות או שילוב ביניהן שיכול לפגוע בו ובסביבתו, נדרש הנהג לעבור תהליך בחינה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, במסגרתו הוא ישלח לבדיקות הרלוונטיות לקבלת חוות דעת שתנמק האם הוא מסוגל לנהוג כהלכה או שרישיון הנהיגה שלו יפסל. שלילת רישיון נהיגה מסיבה נפשית או עקב מחלת נפש יכולה להיגרם עקב אשפוז פסיכיאטרי, דיווח של רופא מטפל אודות מחשבות אובדניות או תסמינים של מחלה נפשית וכן עקב שחרור מהצבא על רקע נפשי. יחד עם זאת, חשוב לציין שהפרעה או מחלה נפשית אינה פוסלת בהכרח את החזרת הרישיון, וכי הדברים תלויים בבדיקה הפסיכיאטרית שיעבור הנבדק וכן בעורך הדין התעבורתי שמלווה אותו בתהליך ובקיא בנהלים.

ההמלצה של הפסיכיאטר הבודק מועברת למרב"ד, שהוא השלוחה של משרד הרישוי בכל הקשור לכשירות נהגים, ולבסוף נשלחת המלצתו הסופית של המרב"ד למשרד הרישוי שמקבל את ההחלטה ומודיע עליה לנהג. באפשרותו של הנהג לערער על ההחלטה בפני ועדת ערר תל השומר הנערכת בתוך 30 יום מרגע קבלת ההודעה – הועדה נערכת בהרכב של שלושה רופאים מומחים, הנהג ועורך הדין שלו. גם החלטה של ועדת הערר היא אינה סופית, וניתן לערער עליה בפני בית משפט מחוזי בתנאי שהערעור הינו בשאלה משפטית ולא רפואית. לדוגמה – בית המשפט לא יתערב בשיקולים רפואיים של הועדה, אך יתערב במידה ולא הופעלו השיקולים הנכונים. זה המקום לציין שעורך דין תעבורתי בעל ניסיון יכול להשפיע רבות ולהחזיר לנהג את רישיון הנהיגה שלו.

הוצאת רישיון נהיגה לאחר אשפוז פסיכיאטרי – איך עושים זאת?

אדם אשר מבקש להוציא לראשונה רישיון נהיגה לאחר אשפוז פסיכיאטרי, נדרש להתחיל את התהליך "הרגיל" – הגעה למשרד הרישוי, קבלת טופס ירוק, הצהרה אודות המצב הבריאותי והמתנה לתשובת משרד הרישוי. במקרה של אשפוז פסיכיאטרי, משרד הרישוי ישלח את מבקש הרישיון אל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, והם ישלחו אותו לבדיקה פסיכיאטרית. במקרה של שלילת רישיון עקב מחלת נפש, יחל תהליך הערר והערעור. גם במקרה זה, כמו במקרה של השבת רישיון נהיגה, צורי סבן עורך דין תעבורתי מנוסה ובקיא בנהלים יכול לסייע ולהוכיח כי הנהג כשיר לנהוג וכי הדיון סביבו התנהל שלא בדרך חוקית ועניינית.

עו"ד תעבורתי

מי שרישיונו נפסל בשל המלצת המרב"ד או מי שלא קיבל אישור להוצאת רישיון נהיגה, חשוב שידע כי במקרים רבים ניתן להפוך את ההחלטה הן מסיבות רפואיות (חוו"ד אצל בעלי מקצוע נוספים) והן מסיבות משפטיות. מומלץ להצטייד בחוו"ד רפואית / פסיכיאטרית הנוגדת את קביעת הועדה ולבחון את נקודות התורפה בהחלטת הועדה ביחד עם עורך דין תעבורתי.

חשיבות הבנת ההחלטות המשפטיות של הוועדה

במקרי שלילת רישיון נהיגה מסיבה נפשית או עקב מחלת נפש, יש חשיבות רבה לליווי של עו"ד תעבורתי המעניק לנבדק את התמיכה המשפטית החיונית להבנת נבכי החלטות הוועדה הרפואית. עו"ד צורי סבן מתמחה בתחום החזרת רישיונות אחרי שלילה ע"י המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ובקי בנהלים ובתהליכי החלטות הוועדה בנוגע לשלילת והחזרת רישיון נהיגה עקב סיבה נפשית.

 

רישיון הנהיגה שלכם נשלל מסיבה נפשית?

אם קיבלתם שלילת רישיון מסיבה נפשית, פנו אלינו עכשיו לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי מצוות החברה, מומחה בענייני תעבורה ובייצוג מול המכון הרפואי. אנשי המקצוע שלנו יעשו הכל כדי להשיב לך את הרשיון בהקדם האפשרי.

 

עורך דין תעבורה

צורי סבן

עורך דין תעבורה צורי סבן מייסד ומנכ"ל חברת עורכי הדין סבן ושות' המונה מספר עורכי דין במספר סניפים ברחבי הארץ, החברה עוסקת בענייני תעבורה והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים מזה מספר שנים. לעורך הדין סבן הצלחות ותקדימים רבים במסגרתם דאג והשיב לאלפי נהגים את רישיונות הנהיגה שלהם.

אודות >
קבעו פגישת ייעוץ ללא התחייבות

    Google ג גוגל
    4.9
    מבוסס על 265 ביקורות
    ×
    js_loader
    דילוג לתוכן