Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

כמה זמן לוקח לקבל תשובה המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא לא המקום איתו הייתם רוצים להיכנס לבירוקרטיה. רישיון הנהיגה שלנו הפך לחלק מהותי מחיינו, ועבור לא מעט אנשים – למקור פרנסתם. אחת הסיבות לזמני ההמתנה הארוכים היא העובדה שקיימים בישראל בסך הכל שני מכונים רפואיים העוסקים ברישיון הנהיגה – בתל אביב ובחיפה. ממוצע האנשים המגיעים מדי שנה להיבדק במכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא 60,000 איש. רבים מהם הם נהגים אשר מבקשים לקבל רישיון נהיגה לרכבים כבדים ו/או לכלי רכב ציבוריים, דבר אשר מאריך את ההמתנה עבור מי שרישיון הנהיגה שלו נשלל והוזמן לבדיקות. הזמן אותו עובר אדם החל מהגשת הבקשה לרישיון נהיגה ועד לקבלת תשובה סופית עומד על שנה וחודשיים. אין ספק שמדובר בפרק זמן ארוך מאוד.

לא פעם קוראים בכותרות על עשרות אלפי ישראלים שרישיון הנהיגה שלהם נשלל מסיבות שונות מוצאים את עצמם עוברים תהליך ארוך, בירוקרטי, מעייף ומייאש בין כותלי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ישנם זמני המתנה של חודשים ארוכים עד לקבלת תור, קבלת קהל במספר מצומצם של סניפים ולמשך שעתיים בשבוע בלבד, וכמובן המתנה של קרוב לשנה עד לקבלת כלל האישורים – וכל זאת כשבכל שנה פונים למרב"ד כ-60 אלף אנשים בממוצע. בקיצור, כאוס אמיתי במקום שאמור לשרת את האזרחים.

כמה זמן לוקח לקבל תשובה המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

תשובת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים נמסרת למשרד הרישוי ואלו יזמנו אתכם. במרבית המקרים המכון הרפואי יעביר את המסקנות בפרק זמן של בין 30-40 יום, כאשר משרד הרישוי מעביר בעוד חודש נוסף עד שתתקבל התשובה עבורכם. לאחר המתנה של חודש ניתן לגשת למשרד הרישוי ולבצע בדיקה. כרגע קיימים מספר קטן של מכונים רפואיים בארץ. לכן זמני ההמתנה לבדיקות של המכון הרפואי ארוכים מהרגיל. ניתן לזרז את התהליך בעזרת סיוע של עורך דין המתמחה בתחום.

כיצד ניתן, בכל זאת, להתמודד עם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בדרך המהירה והיעילה ביותר, ולקבל את רישיון הנהיגה ללא סחבת מיותרת?

אמנם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים עובד על כמות תיקים גדולה ביותר, אך ההליך יכול להתקצר באמצעות פניה לעורך דין מומחה בתחום התעבורה, שעושה את העבודה בשבילך באופן מזורז ומקצועי. בנוסף לעניין הזמן, פניה לעורך דין תעבורתי במטרה לטפל בהוצאת רישיון נהיגה שעוברת דרך בדיקות במרב"ד, מעלה את הסיכויים לקבלת תשובה חיובית בעשרות אחוזים.

ערעור כאשר תשובת משרד הרישוי שלילית

מומלץ לערער על החלטת המכון עם עורך דין תעבורה שמצליח להשפיע על ההחלטה שהתקבלה. את הערר יש להגיש תוך 30 ימים מהיום בו התקבלה ההודעה בעיניכם ממשרד הרישוי אודות דחיית הבקשה לרישיון. אם הערר לא התקבל וההחלטה עומדת בעינה, ניתן להגיש בקשה נוספת למרב"ד לאחר כשנה, שידון שוב בכשירות של הנהג, או לערער לבית המשפט המחוזי תוך 45 ימים. זוהי האופציה הטובה ביותר, במיוחד עבור מי שתלוי ברישיון הנהיגה שלו או שמתפרנס בעזרתו (שליחים, נהגי משאית, נהגי מוניות ועוד). כאמור, את הערר מומלץ להגיש באמצעות עורך דין תעבורה הבקיא בנהלים ובזכויות המגיעות לכם. במקביל לסיוע של עורך דין מומחה, חשוב להגיע עם חוו"ד רפואית הסותרת את החלטות ועדת ערר תל השומר. לדוגמה, אם הוחלט על שלילת רישיון נהיגה מסיבה נפשית, כדאי להגיע עם חוו"ד של פסיכיאטר אחד לפחות, אשר ממליץ על מתן רישיון נהיגה/החזרת רישיון נהיגה.

כשהמערכת קורסת, הנפגעים הראשונים והיחידים הם הנהגים, אשר מצפים להשבת רישיון הנהיגה שלהם בכיליון עיניים אך נתקלים בבירוקרטיה מחמירה, במחסור בכוח אדם, ובמקרים מסוימים בשירות שלא עומד בסטנדרטים המצופים בגלל העומס. אמנם משרד הבריאות הבטיח לשיפור במתן השירות והזמנים, אך כפי שנראה כרגע – השינוי לא עומד להגיע בקרוב, ועשרות אלפי נהגים מוצאים עצמם נופלים בין הכיסאות. כאמור – כשמדובר ברישיון הנהיגה שלנו, מדובר בזכות בסיסית וחיונית ביותר אשר נלקחת מאיתנו וההסברים מאחרים להגיע.

ייצוג מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים עם צוות החברה

צוות החברה מומחים לעבירות תעבורה, המתמחה בייצוג נהגים מול המכון הרפואי וועדות הערר שבתל השומר. לצוות החברה נסיון וידע רב בייצוג, ליווי או ייעוץ משפטי בתחומי הגשת ערר להחלטות המכון וכמו כן נסיון עשיר ואחוזי הצלחה גבוהים בהחזרת רשיונות.

עורך דין תעבורה

צורי סבן

עורך דין תעבורה צורי סבן מייסד ומנכ"ל חברת עורכי הדין סבן ושות' המונה מספר עורכי דין במספר סניפים ברחבי הארץ, החברה עוסקת בענייני תעבורה והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים מזה מספר שנים. לעורך הדין סבן הצלחות ותקדימים רבים במסגרתם דאג והשיב לאלפי נהגים את רישיונות הנהיגה שלהם.

אודות >
קבעו פגישת ייעוץ ללא התחייבות

    Google ג גוגל
    4.9
    מבוסס על 265 ביקורות
    ×
    js_loader
    דילוג לתוכן