Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

איך להתמודד עם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן

אדם אשר רישיונו נשלל ממנו או שהוא מסורב להוציא רישיון עם הגיעו לגיל המתאים, חש תסכול רב. פעמים רבות מדובר באנשים אשר זקוקים לרישיון הנהיגה שלהם על מנת להתפרנס, ובמקרים אחרים – מדובר בשלילת הזכות לחופש התנועה. מול המלצה לשלילת רישיון של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים- עורך דין לענייני תעבורה יסייע לך להגיש בקשה לשינוי ההמלצה של הגוף אשר ממליץ מי כשיר לנהיגה ומי לא, ומי עלול בעת הנהיגה לפגוע בעצמו ו/או במשתמשים האחרים בדרך, מסיבות שהן רפואיות ו/או נפשיות.

מהם הדרכים בהם ניתן לתקוף את החלטת המכון הרפואי?

המכון הרפואי עלול להמליץ למשרד הרישוי שלא לתת לכם כשירות נהיגה. זוהי לא גזירת גורל, וביכולתם להשיב אליכם את הזכות לנהוג. ניתן לערער על החלטת הוועדה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בתוך 30 יום ממועד קבלת ההחלטה. רצוי שהערר לועדת ערר תל השומר ייכתב וינומק על ידי עורך דין תעבורתי מקצועי שמתמחה במכון הרפואי ומכיר את הדגשים החשובים. בנוסף לעבודתו ההכרחית והמכריעה של עורך דין, חשוב להמציא חוות דעת רפואיות עדכניות מטעם רופא מומחה, אשר סותרות את החלטות הוועדה.

איך להתכונן לבדיקות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים עם עורך דין?

הבדיקות המתקיימות במרב”ד הן בדיקות פסיכולוגיות שכמעט כל נהג/מבקש רישיון נדרש לעמוד בהן. בנוסף אליהן, ישנה בדיקה פסיכומטרית המתבצעת על סמך שיחה, בדיקה נרקולוגית במקרה של התמכרויות לסמים ואלכוהול, בדיקת שתן לגילוי סמים, בדיקה כללית של רופא ובדיקת אינדיקטור שמזהה את מהירות התגובה של הנהג ואת היכולת שלו לתפעל אביזרים. לבדיקה חשוב להגיע רגועים ולאחר שינה טובה וארוחת בוקר. מעבר לפן הפיזי והנפשי, ייעוץ מקדים מעורך דין תעבורתי מומחה במרב”ד יסייע מאוד להכיר את התהליך מקרוב, לדעת את הזכויות שלכם ולהתכונן לקראת הוועדה בה תתקבל ההמלצה בעניינכם.

כיצד ניתן לערער על החלטת הועדה?

על החלטת הוועדה ניתן לערער בתוך 30 יום ממועד קבלת ההחלטה. רצוי שהערר ייכתב וינומק על ידי עורך דין תעבורתי מקצועי שמתמחה במכון הרפואי ומכיר את הדגשים החשובים. בנוסף חשוב להמציא חוות דעת רפואיות עדכניות מטעם רופא מומחה, אשר סותרות את החלטות הוועדה. במידה והערר שהגשתם אינו מתקבל, ניתן להגיש בקשה נוספת שתדון בכשירותו לרישיון נהיגה לאחר כשנה, או לערער לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום מיום מסירת ההודעה. נקודה זו הינה משמעותית, במיוחד עבור נהגים שרישיון הנהיגה שלהם הוא מקור פרנסתם.

באילו מקרים מקבלים זימון לבדיקות במכון ולמה?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מזמן נהגים מסיבות שונות – חולים במחלות המסכנות את הנהג ואת המשתמשים בדרך כדוגמת פרקינסון ואפילפסיה, נהגים שנתפסו כשבדמם אלכוהול ו/או סמים, עברייני תנועה מועדים וצוברי נקודות (הזימון יהיה עם סיום תקופת ריצוי השלילה), קשישים, אנשים הסובלים מבעיות נפשיות, נכים וכל מי שמבקש לנהוג ברכב ציבורי (אוטובוס, מונית, הסעה וכד’) וברכב משא כבד. הסיבה לזימונים אלה היא מכיוון שאוכלוסייה זו נדרשת לבקרה ולעמידה במבחנים רפואיים ו/או פסיכיאטריים כדי לשלול ייתכנות של נהיגה מסוכנת.

מדוע יש להסתייע מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בעורך דין לענייני תעבורה?

עורך דין תעבורה המתמחה בתחום המכון הרפואי מכיר את כל החוקים והנהלים, מכיר את זכויותיכם, יודע איך מתנהלות הבדיקות ומה קורה בוועדה, ולא פחות חשוב מכך – סייע למאות נהגים להשיב את רישיונם. תהליך הבדיקות במרב”ד הוא ארוך ולעיתים מעט לחוץ, והכנה של עו”ד תעבורה שמלווה אתכם תסייע לכם רבות. בנוסף, ערעור על החלטת הוועדה זוהי הזדמנות חד פעמית בזמן נתון, ואחריה הכל הופך להיות מורכב, ארוך ומתיש יותר. נהגים רבים בוחרים להגיע אל הערר לבדם ולהגישו באופן עצמאי, וחשים כי סיפורים מרגשים אודות הצורך שלהם ברישיון נהיגה יגרוחם לרופאים בוועדה להשתכנע. המצב הוא מורכב הרבה יותר, ובמקרים מסוימים הוועדה אף יכולה להחליט להחמיר אתכם. אם ישנו ספק כי נהיגתכם עלולה לפגוע בכם או באחרים, שום סיפור קורע לב לא יסייע. ערר מנומק ומקצועי וייצוג של עורך דין מנוסה אשר יודע להתנסח הוא הדרך האידיאלית וכמעט היחידה להשיב אליכם את רישיון הנהיגה שלכם.

עורך דין תעבורה

צורי סבן

עורך דין תעבורה צורי סבן מייסד ומנכ"ל חברת עורכי הדין סבן ושות' המונה מספר עורכי דין במספר סניפים ברחבי הארץ, החברה עוסקת בענייני תעבורה והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים מזה מספר שנים. לעורך הדין סבן הצלחות ותקדימים רבים במסגרתם דאג והשיב לאלפי נהגים את רישיונות הנהיגה שלהם.

אודות >
קבעו פגישת ייעוץ ללא התחייבות

    Google ג גוגל
    4.9
    מבוסס על 265 ביקורות
    ×
    js_loader
    דילוג לתוכן