Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן

מהי ועדת ערר תל השומר ומהן סמכויותיה?

המרב"ד הינו גוף השייך למשרד הבריאות ולמשרד הרישוי גם יחד, ותפקידו להמליץ מי כשיר לנהיגה מסיבות רפואיות ו/או נפשיות. האוכלוסייה שמגיעה אל המכון הרפואי היא מבקשי רישיון לרכב ציבורי או לרכב משא כבד, עברייני תנועה שסיימו ריצוי של פסילה או שלילה, נהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים ודווח עליהם על ידי המשטרה, נהגים הסובלים מבעיות רפואיות העשויות לפגוע בבטיחות כדוגמת ראייה או פרקינסון ועוד.

 

נהגים אשר הוחלט לגביהם כי אינם כשירים לנהוג, יכולים להגיש ערר על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים תוך 30 יום מיום מסירת ההודעה. ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוקמה לטובת אלה שרוצים בדיקה חוזרת של התיק שלהם. אין ספק שנהג שהוגדר על ידי המכון לבטיחות בדרכים כ"בלתי כשיר לנהיגה" חש תחושות קשות של חופש שנלקח ממנו. כיום, רישיון נהיגה מקל על החיים באופן משמעותי ומאפשר להתנהל ביתר קלות. מבקשי רישיון נהיגה אשר סורבו לקבלת רישיון או בעלי רישיון נהיגה אשר רישיונם נלקח מהם, יכולים להגיש ערעור על החלטת המכון הרפואי אל ועדת ערר תל השומר.

מי אוכלוסיית היעד של המוזמנים לבדיקת כשירות במכון הרפואי?

האוכלוסיה הבאה תזומן למרב"ד (המכון הרפואי לבטיחות בדרכים) לגבי כשירותם הרפואית לנהיגה:

  • נהגים שדווחו: על-ידי משטרת ישראל / על-ידי בית משפט
  • עברייני תנועה לאחר תום שלילה
  • בעלי בעיות בריאותיות הזקוקים לחידוש / הוצאת רישיון נהיגה
  • נכי משרד הביטחון
  • נכים המוכרים על-ידי ביטוח לאומי
  • נהגים המשתמשים ו/או מורשעים בשימוש באלכוהול / סמים
  • נהגים בני 70 ומעלה

בגין בדיקת כשירות נהיגה יש לשלם אגרה בסך 683 ש"ח (נכון ליולי 2023).

באילו מקרים ניתן להגיש ערעור על החלטת המכון הרפואי?

במידה ואתם רואים את עצמכם כנפגעים מהחלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בכל הקשור לעניינכם, ניתן להגיש ערעור על פסילת רישיון נהיגה. את הערר על החלטתה הועדה יש להגיש אל ועדת ערר תל השומר  (ביתן 17 תל השומר) בתוך 30 ימים מהיום בו התקבלה ההודעה ממשרד הרישוי על דחיית הבקשה לרישיון.

 

הנחיות להגשת ערר על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

מבקש רישיון נהיגה או בעל רישיון נהיגה אשר רואה עצמו נפגע מהחלטת המכון יכול ואף רשאי להגיש ערר על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בפני ועדת תל השומר תוך 30 יום מיום שהודעה על כך נמסרה לו על-ידי רשות הרישוי (תקנה 195א לתקנות התעבורה).

ההנחיות להגשת ערר לתל השומר ושובר תשלום אגרה נמסרות על-ידי רשות הרישוי במועד קבלת התשובה. ההנחיות להגשת ערר לועדת ערר של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הן:

1. כתב ערר – יש לציין את הסיבה להגשת הערר, נימוקים בכתב הערר, ניתן ואף רצוי לצרף כל מסמך עדכני או רלוונטי וחוות דעת נגדית של רופאים מומחים רלוונטיים.

2. תשלום אגרה המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, וצירוף צילום שובר האגרה לאחר ביצוע התשלום. אין לועדת ערר סמכות לפטור מתשלום האגרה.

מה עושים במידה והערר נדחה?

המכון הרפואי, כמו גם ועדת הערר מעבירים את עיקרי ההמלצה למשרד הרישוי בשל שמירה על צנעת הפרט. אולם מגיש הערעור או רופאו (בצירוף הגשת כתב ויתור סודיות) יכולים לבקש את כל הנימוקים אשר שהובילו להחלטת הועדה. תוכלו לבקש במידה והערר על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים אינו מתקבל, הנהג יכול להגיש בקשה נוספת שתדון בכשירותו לרישיון נהיגה לאחר כשנה, או לערער לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום מיום מסירת ההודעה זוהי כמובן האפשרות המועדפת, בעיקר בעבור מי שאינם יכולים להסתדר ללא רישיון נהיגה או שפרנסתם תלויה בכך. את הערר מומלץ להגיש באמצעות עורך דין תעבורתי הבקיא בהליכים ובזכויות. לצד העניין המשפטי, חשוב להצטייד בחו"ד רפואיות הסותרות את החלטת הועדה. למשל, אם בדיקות משרד התחבורה הביאו להכרזה על אי כשירות מסיבות נפשיות, מומלץ להגיע עם חו"ד של פסיכיאטר אשר ממליצות על מתן רישיון נהיגה. אל ועדת ערר המכון לבטיחות בדרכים יש להגיע עם המסמכים הרלוונטיים ועם אישור על תשלום האגרה.

מהי עלות האגרה להגשת ערר על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

על מנת שניתן יהיה להגיש ערר על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, צריך לשלם אגרה – נכון ליולי 2023, סכום האגרה עומד על סך של 1,161 ש"ח עבור בדיקה בוועדת ערר – אין אפשרות לקבל הנחה או פטור מתשלום.
ניתן לשלם את האגרה בצורה מקוונת באתר שירות התשלומים הממשלתי. לחילופין, ניתן לשלם גם באמצעות שובר מזומן בלבד באחד מסניפי בנק הדואר לצד טופס הבקשה לערעור, או בעמדות התשלום במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

איפה מגישים את הערר?

את הערר על החלטת הועדה יש להגיש לצד אסמכתא לתשלום האגרה ששולמה (שובר אגרה) ולהגיש באחת מהאפשרויות הבאות:

ועדת ערר תל השומר - כך תתכוננו

לא מעט מגיעים לועדת ערר כאשר אינם מוכנים ואין ברשותם את הכלים הדרושים להתמודדות. לכן, מומלץ להגיע ערוכים ומוכנים כהלכה, על מנת להגדיל את הסיכויים לצלוח את הועדה בעניין ערר על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. עליכם להצטייד במספר מסמכים על מנת להגיע ערוכים:

  • דאגו לכלל המסמכים הרלוונטיים הנדרשים (כל מקרה לגופו)
  • בצעו בדיקות משלימות חיצוניות לצורך קבלת חוות דעת של מומחים ודאגו להביא אתכם את המסמכים

בעת פגישה עם המומחים, חוות דעתם תתמוך בגרסתכם אל מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

ייצוג מול ועדת ערר תל השומר ע"י עורך דין לתעבורה

פנייה אל ועדת ערר בתל השומר זו הזדמנות חד פעמית בזמן נתון. הפעם הבאה שניתן יהיה להמשיך להילחם על רישיון הנהיגה יהיה או בבית משפט או לאחר תקופה בת שנה. נהגים רבים מגיעים אל הערר לבדם, וחשים כי באמצעות סיפורים מרגשים אודות הצורך שלהם ברישיון נהיגה הם יצליחו לשכנע את יושבי הועדה. למרות הרצון הטוב, לא כך הדבר, ובחלק מהמקרים זה אף עלול להוביל לנזק חמור מכך, כיוון שהועדה יכולה אמנם להטיב עם הנהג, אך גם לשנות את ההחלטה לחמורה יותר. מסיבות אלה, עורך דין לתעבורה בעל ניסיון עשיר הוא הכתובת להצלת רישיון הנהיגה שלכם.

ניסיון עשיר בועדות ערר של המכון הרפואי לבטיחות בדרככים עם אחוזי הצלחה גבוהים

עורך דין תעבורה המתמחה בתיקי המכון ובהכנה לועדת ערר תל השומר יכול לסייע מאוד להקלת התהליך והצלחתו. צוות המשרד אוסף את החומר ודואג שלא יחסר שום מסמך אשר יכול לסייע בהצלחת הערער, שם מתנהל הדיון בסוגיה משפטית ולא רפואית. כלומר, בית המשפט אינו מתערב בהחלטה רפואית של ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, אך כן בכל הקשור לזכויות הנהג ולהליך תקין של הועדה. עורך דין תעבורתי ומנוסה המביא איתו ניסיון בניהול תיקים רבים של נהגים שרישיונם כמעט ונלקח מהם ולכן גם בקיא בפסיקות ובתקדימים.

שאלות נפוצות

היכן מתבצעות הבדיקות במכון הרפואי? 

למכון הרפואי מספר סניפים, ניתן לברר פרטים נוספים לגבי מועדי שירות בטלפון 5400*, יש להצטייד בתעודה מזהה הכוללת תמונה. כאשר תזומנו לבדיקה במכון הרפואי תופיעה על ההזמנה מיקום הבדיקה.

  • חיפה: קריית הממשלה, רחוב פל-ים 15, חיפה, קומה 20
  • תל אביב:
    • דרך מנחם בגין 116, תל-אביב, קומה 6
    • רחוב האומנים 7, תל אביב-יפו
    • רחוב החשמל 18, תל אביב-יפו (מוזמנים בלבד)
  • חולון: הלוחמים 53 (קומה 1, מוזמנים בלבד)
  • באר שבע: צומת אלי כהן (קניון עזריאלי הנגב) 93

איזה סוגי בדיקות מבצע המכון הרפואי? 

כאשר תזומנו ליום הבדיקות, בהתאם לסוג הפניה והבדיקה אתם עשויים לעבור בדיקה אצל מספר גורמי מקצוע כמו: פסיכולוג, פסיכיאטר, נרקולוג ורופא כללי. מה חשוב לדעת על יום הבדיקה? חשוב להגיע עם תיק מסמכים מסודר ומאורגן וכן כי יש ברשותכם את תשלום האגרה.

איזה מסמכים יש להביא ליום הבדיקה? 

ישנם מספר מסמכי חובה לכלל המגישים כמו: הצהרת בריאות, כתוב ויתור סודיות ועוד. בנוסף לאלו המרב"ד עשוי לבקש מכם מילוי מסמכים לפי דרישה שכן כל נבדק צריך להביא עמו את המסמכים בהתאם לאופי הפניה שלו. חשוב להגיע עם כל המסמכים הרפואיים שמאמתים את מצבכם ועשויים לעזור לכם בהגשת ערר.  יש להגיע עם תמצית מידע רפואי שאותה ניתן להפיק בקופת החולים. במידה וחוויתם אישפוז במהלך השנה החולפת יהיה עליכם לדווח ולהציג את המסמכים המסכמים את האשפוז.  לדוגמאות נוספות למסמכים בקרו כאן

 

 

 

 

עורך דין תעבורה

צורי סבן

עורך דין תעבורה צורי סבן מייסד ומנכ"ל חברת עורכי הדין סבן ושות' המונה מספר עורכי דין במספר סניפים ברחבי הארץ, החברה עוסקת בענייני תעבורה והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים מזה מספר שנים. לעורך הדין סבן הצלחות ותקדימים רבים במסגרתם דאג והשיב לאלפי נהגים את רישיונות הנהיגה שלהם.

אודות >
קבעו פגישת ייעוץ ללא התחייבות

    Google ג גוגל
    4.9
    מבוסס על 265 ביקורות
    ×
    js_loader
    דילוג לתוכן