Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

מהירות מופרזת נהג חדש

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן

נהיגה במהירות מופרזת, מוגדרת על פי המחוקק כנהיגה ברכב מנועי במהירות מעל לקבוע בחוק או מעל למהירות הקבועה בתמרורים המגבילים את המהירות המותרת. מאחר ומדובר בעבירה שמהווה אחת הסיבות המרכזיות לתאונות דרכים, הוגברה האכיפה בשנים האחרונות בעיקר בקרב נהגים חדשים שלאור חוסר ניסיונם על הכביש, בסיכון מוגבר לתאונות. לאור הסיכון הזה, הנה מה שכדאי לדעת על עבירת מהירות נהג חדש.

מיהו נהג חדש?

נהג חדש מוגדר כאדם אשר הנפיק רישיון נהיגה לרכב מנועי בשנתיים האחרונות. הנפקת הרישיון נעשית כתנאי למעבר מבחני נהיגה תיאורטיים ומעשיים ותקופת "הנהג החדש" נוגעת גם לאלו המחזיקים ברישיון לאופנוע וטרקטורון. בחודשים הראשונים להנפקת הרישיון, מחוייב הנהג בליווי של אדם שגילו למעלה מ-24 שנים והוא מחזיק ברישיון נהיגה מאותו סוג שנמצא בתוקף למעלה מ-5 שנים, או במידה ומלאו לו 30 רישיון נהיגה בוותק של 3 שנים. תקופת הליווי אורכת חצי שנה. בחלקה הראשון, נדרש מלווה לאורך כל שעות היום ואילו בחלק השני נדרש "מלווה לילה". ליווי זה, נכנס לתוקפו החל מהשעה 21:00 ועד ל-6:00 בבוקר שלמחרת.

מהי מהירות מופרזת?

נהיגה מהירות מופרזת מוגדרת ככלל מהירות העולה על הקבוע בחוק או בתמרורים השונים. הגדרת נסיעה מהירה כעבירת מהירות מופרזת משתנה בהתאם לתנאי הדרך וסוג הכביש. עבירה זו, נחלקת למספר דרגות חומרה ובהתאם גם הענישה בגינה שעשויה להגיע גם עד לעונש מאסר ממושך במקרים של תאונות בהם ישנם הרוגים. כך לדוגמה כאשר מדובר בכביש צר ודו סיטרי, גם נהיגה במהירות של 40 קמ"ש עשויה להיחשב כמהירות מופרזת. בנוגע לעבירת מהירות נהג חדש, מהירות מופרזת לפי הוראות החוק יחולו באופן דומה לאלו של נהג ותיק, כאשר ההבדל המהותי הוא בענישה שעשויה להיות מחמירה יותר בנהגים חדשים.

עבירת מהירות נהג חדש - מה העונש?

מאחר ולנהגים חדשים יש מעט ניסיון על הכביש, נוטים המחוקק ובתי המשפט להחמיר עם עונשם ואף נוטים לשלילת רישיון לנהג חדש. כאשר מדובר בעבירת מהירות נהג חדש, הענישה במקרה זה דומה במידה רבה לזו המוטלת על נהגים ותיקים כאשר ישנם שני הבדלים עיקריים והם: הארכת תקופת הנהג החדש בשנתיים נוספות במקרים של הגשת כתב אישום והחמרת הענישה במקרים בהם לצד ביצוע העבירה, נתפס הנהג כאשר הוא נוהג ללא מלווה.

הענישה נחלקת בהתאם לחומרת העבירה באופן הבא:

דרך עירונית

  • נסיעה של 0-20 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית – קנס של 250 ש"ח ללא נקודות
  • נסיעה של 21-30 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית – קנס של 750 ש"ח ו-8 נקודות
  • נסיעה של 31-40 קמ"ש מעל המותר בדרך עירונית – קנס של 1,500 ש"ח ו-10 נקודות
  • נסיעה של 41 קמ"ש ומעלה מעל המותר בדרך עירונית – הזמנה לדין והגשת כתב אישום

דרך בין עירונית

  • נסיעה של 0-25 קמ"ש מעל המותר – קנס של 250 ש"ח ללא נקודות
  • נסיעה של 26-40 קמ"ש מעל המותר– קנס של 750 ש"ח ו-8 נקודות
  • נסיעה של 41-50 קמ"ש מעל המותר– קנס של 1,500 ש"ח ו-10 נקודות
  • נסיעה של 51 קמ"ש מעל המותר – הזמנה לדין והגשת כתב אישום

דוח מהירות נהג חדש וקבלת נקודות

בנוגע לשאלה "כמה נקודות זה שלילה לנהג חדש?" נגלה שהתשובה לכך תלויה בצבירת הנקודות לחובתו. כך לדוגמה בעבירת אי ציות לרמזור אדום נהגים צפויים לקנס של 1,500 ש"ח ו-10 נקודות. דוגמה נוספת היא במקרים של אי מתן זכות קדימה באופן המסכן הולכי רגל במעבר חצייה כאשר העונש הוא הזמנה לדין ו-10 נקודות תעבורה. ככל שיצברו נקודות לנהג חדש גם אם בעבירות קלות, הנהג צפוי לשלילת רישיון של שלושה חודשים כאשר ייצברו לחובתו 36 נקודות תעבורה. חשוב לציין כי פקודת התעבורה אינה מבצעת הפרדה עונשית בין נהגים חדשים לכלל הנהגים וההבדל העונשי העיקרי הוא בכך שנהגים חדשים צפויים להארכת תקופת הנהג החדש וביצוע נוסף של בחינת נהיגה עיונית ומעשית.

מתי מקבלים דוח על מהירות מופרזת?

לא מעט נהגים נתפסים על ידי מצלמות (מכמונת מהירות) או על ידי צילום אנושי, הצילום עובר לבדיקה על ידי שוטר ולאחר מכן דוח מופק עבור הנהג בגין העבירה. מדובר על תהליך שאורכו כ-96 שעות כאשר בדוח מוצגת גם תמונה של העבירה. בהתאם לחוק, על המשטרה לשלוח לכתובת הבעלים של הרכב את הדוח במשרד הרישוי תוך 4 חודשים לכל היותר.

דוח מהירות נהג חדש, מה ניתן לעשות?

אפיקי הפעולה עבור דוח מהירות נהג חדש, תלויים בחומרת העבירה אך עשויים להיות קריטיים גם כאשר לא מדובר בעבירות תעבורה חמורות. על מנת שלא להגיע למצב של צבירת נקודות לנהג חדש באופן שעשוי לסכן מהותית את הרישיון, רצוי להמתין עם תשלום הדו"ח שכן, תשלום הקנס מהווה הודאה בעבירה והנקודות יצברו בהתאם.

בפני מקבל הדו"ח ישנם מספר אפיקי פעולה העומדים לרשותו. ראשית, ככל שמדובר בדו"ח מסוג "ברירת משפט", יוכל מקבל הדוח לבחור להגיש בקשה להישפט, לבקש לבטל את הדו"ח או לשלם את הקנס. כל זאת ובלבד שלא עברו 90 ימים מביצוע העבירה.

במידה ומדובר בדו"ח מסוג הזמנה לדין, רצוי תחילה להתייעץ עם עורך דין מהירות מופרזת שכן בדוחות אלו, מוגש כנגד הנהג כתב אישום. כדי לדעת שככל שבזמן ביצוע העבירה הוגדר הנהג כ"נהג חדש", העונש שיקבל במידה ויימצא אשם יכלול גם הארכה של תקופת הנהג החדש ומעבר של בחינות הנהיגה. כן, גם אם עונשו נקבע לאחר שעוברות שנתיים מקבלת הרישיון.

כיצד עו"ד תעבורה יוכל לסייע לכם?

היות ומדובר בנהג חדש החשוף לענישה מחמירה יותר, פנייה לעורך דין תעבורה היא קריטית כבר בשלב הראשוני. כאשר מדובר במקרים של מהירות מופרזת בנהג חדש עורך הדין הבקיא בהליכי תעבורה, יכול במסגרת הייצוג המשפטי להביא לשינוי העבירה ל"מהירות בלתי סבירה" הכוללת ענישה מקלה מזו של מהירות מופרזת. לכן, עם הגשת הבקשה להישפט, ביכולתו של עורך הדין לבחון את הכשלים הראייתיים בתיק ולנהל משא ומתן עם התביעה במהלך שלבי ההליך השונים. במידה וטרם הוגשה הבקשה להישפט, עורך הדין יציג בפני הנהג את דרכי הפעולה ההשלכות האפשריות וזאת על מנת ולהגיע להגיע להסדר או עונש מקל ולשמור על רישיונו של הנהג.

עורך דין תעבורה

צורי סבן

עורך דין תעבורה צורי סבן מייסד ומנכ"ל חברת עורכי הדין סבן ושות' המונה מספר עורכי דין במספר סניפים ברחבי הארץ, החברה עוסקת בענייני תעבורה והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים מזה מספר שנים. לעורך הדין סבן הצלחות ותקדימים רבים במסגרתם דאג והשיב לאלפי נהגים את רישיונות הנהיגה שלהם.

אודות >
קבעו פגישת ייעוץ ללא התחייבות

    Google ג גוגל
    4.9
    מבוסס על 265 ביקורות
    ×
    js_loader
    דילוג לתוכן