Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

חידוש רישיון נהיגה לאחר שנתיים שלילה

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן

שלילת רישיון לתקופה של שנתיים נגזרת במקרה של נהיגה בשכרות או סירוב להיבדק בבדיקת שכרות, וכן בעבירות תעבורה שונות כדוגמת נהיגה ללא רישיון נהיגה כבלתי מורשה לנהיגה, אי ציות לתמרורים, עקיפה מסוכנת, מהירות מופרזת ואי מתן זכות קדימה הולך רגל במעבר חציה. חידוש רישיון נהיגה לאחר שנתיים שלילה יגיע מקצין משטרה תעשה באגף התנועה של המשטרה, במידה והרישיון נפסל על ידי משרד הרישוי או על ידי בית המשפט, הוא יתקבל בסיום התהליך בסניף משרד הרישוי.

תהליך חידוש רישיון נהיגה לאחר שנתיים שלילה

בכל פסילת רישיון אשר עולה על תקופה של שנה, יידרש הנהג לבצע תהליך מחודש של הוצאת רישיון – מבחן תיאוריה (מבחן עיוני) וטסט (מבחן מעשי). במקרה של אדם אשר רישיונו נפסל בגלל עבירה של נהיגה בשכרות, הוא יישלח בתקופת השלילה להערכה אצל המרב”ד (המכון הרפואי לבטיחות בדרכים) לבדיקת כשירות לנהיגה. תהליך חידוש רישיון נהיגה לאחר שנתיים שלילה הוא תהליך ארוך שכרוך בבדיקות, טפסים, תשלומי אגרות, ריצות והתמודדות מול הגופים הרלוונטיים. במקרה זה, כדאי להסתייע בעורך דין תעבורה שמכיר את הנושא מקרב ויוכל לייעץ ולהנחות אתכם בתהליך. בכל מקרה, חשוב לזכור שנהיגה בזמן שלילה הינה עברה חמורה ביותר והעונש שלה יהיה כבד: מאסר עד שנה בפועל, קנסות כבדים, פסילת רישיון לתקופה ארוכה נוספת ועוד.

הבירוקרטיה שבדרך לחידוש רישיון נהיגה

נהגים רבים שרישיונם נפסל נתקלים בבירוקרטיה וחסמים שמונעים מהם לקבל את רישיונם בזמן או בכלל. כידוע, לאחר תקופת השלילה הארוכה, הנהג שרישיונו נשלל להוט על מנת לסיים את התהליך ולהשיב אליו את רישיונו. דחיית מתן הרישיון ושליחה למבחנים שאין בהם צורך הם רק חלק מהעיכובים והמהמורות שחווים נהגים המבקשים לקבל את רישיונם לאחר הפסילה. במקרים אלה, עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה ידע לדאוג לאינטרסים שלכם בהתאם לזכויות ולחוק, ולמנוע מכם טרטור וסחבת מיותרים.

בדיקות כשירות לנהיגה – המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המרב”ד הוא גוף השייך למשרד הרישוי, ותפקידו לבדוק כשירות רפואית ונפשית של נהגים במקרים שונים באמצעות רופאים וועדות. נהגים חדשים וכן נהגים אשר רישיונם נשלל מסיבות של נהיגה בשכרות יזומנו למבחנים רפואיים ו/או נפשיים שיבדקו את כשירותם לנהוג. מבחנים אלה הינם ברי השפעה. המרב”ד נותן את המלצתו למשרד הרישוי, וזה מודיע לנהג על ההחלטה. המלצתו של המרב”ד שוות ערך להחלטה. כאמור, במקרים רבים המרב”ד מונע מנהגים לקבל את רישיונם ללא סיבה מוצדקת ו/או שולח אותם למבדקים שלא לצורך, ובכך מעכב אותם ומאריך את התהליך. לכן חשוב לבצע בקשת חידוש רישיון נהיגה לאחר שנתיים שלילה בליווי עורך דין מומחה בתחום התעבורה כמו צורי סבן, אשר יוכל לסייע ולהנחות לפי החוקים והזכויות המגיעות לכם, ובכך לחסוך בזמן ואף בהוצאות.

מומלץ לקרוא גם על ועדת ערר תל השומר

עורך דין תעבורה

צורי סבן

עורך דין תעבורה צורי סבן מייסד ומנכ"ל חברת עורכי הדין סבן ושות' המונה מספר עורכי דין במספר סניפים ברחבי הארץ, החברה עוסקת בענייני תעבורה והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים מזה מספר שנים. לעורך הדין סבן הצלחות ותקדימים רבים במסגרתם דאג והשיב לאלפי נהגים את רישיונות הנהיגה שלהם.

אודות >
קבעו פגישת ייעוץ ללא התחייבות

    Google ג גוגל
    4.9
    מבוסס על 265 ביקורות
    ×
    js_loader
    דילוג לתוכן