Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

פסילת רישיון 90 יום

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן

פסילת רישיון נהיגה ל-90 יום היא החרמה זמנית של רישיון הנהיגה של נהג. זוהי ענישה חמורה שניתן להטיל על נהג שהורשע בעבירות תנועה חמורות, כגון נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים, נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה ללא רישיון וצבר מספר נקודות של 36 נקודות. במהלך תקופה זו, הנהג אינו רשאי לנהוג ברכב מסוג רישיון נהיגה שנשלל לו.

סיבות לפסילת רישיון ל- 90 יום

נהג המעורב בתאונת דרכים קטלנית, שבה נהרג אדם, צפוי לפסילה מנהלית של 90 יום. זאת, מכוח סעיף 47(ה)(1) לפקודת התעבורה. פסילה זו היא חובה, ולא לשיקול דעתו של קצין המשטרה. סנקציה זו מוטלת היות שהמקרה מעיד על מסוכנותו של הנהג. נהג המעורב בתאונת דרכים קטלנית נחשב ל"סכנה פוטנציאלית" לציבור, ולכן יש צורך להגביל את יכולתו לנהוג.

בנוסף, נהגים שנצברות לחובתם נקודות עלולים לאבד את רישיון הנהיגה שלהם. מספר הנקודות המחייב פסילה משתנה בהתאם לחומרת העבירה. נהג שצבר 36 נקודות או יותר יקבל פסילה ל-90 יום (3 חודשים).

מי רשאי לשלול רישיון נהיגה?

על פי פקודת התעבורה [נוסח חדש], תשכ"א-1961, רשאים לשלול רישיון נהיגה שלושה גורמים:

בית המשפט לתעבורה: בית המשפט רשאי לשלול רישיון נהיגה של נהג שהורשע בעבירת תנועה, או במסגרת עסקת טיעון עם רשויות התביעה.

קצין משטרה: קצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה רשאי לשלול רישיון נהיגה של נהג למשך 30 יום, או למשך 60 יום אם העבירה שבגינה נעצר הנהג היא עבירת תנועה מסוג חמורה, או אם העבירה גרמה לתאונת דרכים שבה נפגע אדם או ניזוק רכוש.

משרד הרישוי: משרד הרישוי רשאי לשלול רישיון נהיגה של נהג אם צבר 36 נקודות בגין עבירות תנועה שביצע.

כמה נקודות מובילות לשלילת רישיון ל 90 יום?

נקודות תעבורה הן מערכת ענישה המשמשת את משרד התחבורה בישראל כדי להרתיע נהגים מלבצע עבירות תעבורה. כל עבירה תעבורה מקבילה לכמות מסוימת של נקודות, והנהג צובר נקודות על כל עבירה שהוא מואשם בה. על פי שיטת הניקוד, נהג צובר 10 נקודות על כל עבירה חמורה. אם הנהג צבר 36 נקודות או יותר בתוך תקופה של שלוש שנים, רישיון הנהיגה שלו יישלל לתקופה של 90 יום.

 

לעיון בטלת הנקודות המלאה

פסילה ל 30/60 או 90 יום

פסילה ל-30 יום תינתן על ידי קצין משטרה אם בוצעו אחת ממספר עבירות תנועה ספציפיות, כגון אי מתן זכות קדימה, נהיגה במהירות מופרזת, הסעת יותר נוסעים מהמותר, עקיפה מסוכנת וכן הלאה. פסילה ל-60 יום אם התבצעה עבירת תנועה שהובילה לתאונה שבה נפצע אדם או ניזוק רכוש. פסילה ל-90 יום אם התבצעה עבירת תנועה שהובילה לתאונה שבה נהרג אדם. במקרה זה הפסילה היא חובה על קצין המשטרה. בנוסף, בכל המקרים בית המשפט רשאי להאריך את משך הפסילה עד תום ההליכים המשפטיים נגד הנהג.

לאחר תום תקופת השלילה כיצד מחזירים את הרישיון?

לאחר תום תקופת הפסילה, על הנהג לפנות למשרד הרישוי ולבקש לחדש את רישיונו. לשם כך, עליו להציג את המסמכים הבאים:

  • כתב אישום
  • פסק דין
  • אישור הפקדת רישיון הנהיגה

משרד הרישוי יבדוק את תקפות המסמכים ויחשב את תקופת הפסילה. אם הפסילה תמה, והנהג עומד בכל התנאים, יונפק לו רישיון נהיגה חדש.

נהיגה בזמן פסילה

נהיגה בזמן פסילה היא עבירה חמורה ביותר, ועלולה להוביל לעונשים חמורים, כגון פסילה לתקופה של לפחות ארוכה שיכולה להגיע גם ל-3 שנים או יותר, קנס כספי גבוה ומאסר בפועל, שיכול להגיע גם ל-3 שנים.

 

הפסילה יכולה להיות מושתת על עבירות תעבורה חמורות, כגון נהיגה בשכרות, נהיגה בפסילה קודמת, נהיגה בנתיב תחבורה ציבורית, או נהיגה במהירות מופרזת. הפסילה יכולה להיות מושתת גם על נסיבות אישיות, כגון פסיכיאטריות או רפואיות.

 

נהיגה בזמן פסילה היא עבירה חמורה במיוחד, מכיוון שהיא מעידה על חוסר אחריות של הנהג כלפי עצמו, כלפי אחרים, וכלפי בטיחות בדרכים. נהג המורשע בעבירה זו מסתכן בענישה כבדה, וכן בפסילת רישיון הנהיגה שלו לתקופה ארוכה, ואף לצמיתות.

סיוע בעורך דין

נהגים רבים פונים לעורך דין לאחר קבלת הודעה על פסילה של רישיון הנהיגה שלהם. עורך הדין יכול לסייע לנהג באמצעות ערעור על הפסילה בבית המשפט, ניסיון להפחית את תקופת הפסילה וסיוע לנהג בהליך קבלת רישיון נהיגה חדש.

עורך דין יכול לעזור לנהג להגדיל את הסיכויים שלו להפחית את מידת העונש. עורך הדין יכול לטעון בבית המשפט כי העונש מופרז, או כי הנהג ראוי לחנינה. בנוסף עורך הדין יכול לסייע לנהג בהליך קבלת רישיון נהיגה חדש באמצעות הכנת הנהג למבחנים, פיקוח על ההליך מול משרד הרישוי וערעור  על החלטות משרד הרישוי.

עורך דין תעבורה

צורי סבן

עורך דין תעבורה צורי סבן מייסד ומנכ"ל חברת עורכי הדין סבן ושות' המונה מספר עורכי דין במספר סניפים ברחבי הארץ, החברה עוסקת בענייני תעבורה והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים מזה מספר שנים. לעורך הדין סבן הצלחות ותקדימים רבים במסגרתם דאג והשיב לאלפי נהגים את רישיונות הנהיגה שלהם.

אודות >
קבעו פגישת ייעוץ ללא התחייבות

    Google ג גוגל
    4.9
    מבוסס על 265 ביקורות
    ×
    js_loader
    דילוג לתוכן