Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

נהיגה בשכרות פעם שלישית

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן

נהיגה בשכרות בפעם השלישית היא עבירה חמורה ביותר, שיכולה להוביל לעונשים משמעותיים ביותר, כגון פסילת רישיון נהיגה לצמיתות, מאסר בפועל, ועונשים כספיים גבוהים.

נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות היא עבירה מסוכנת ביותר, שיכולה להוביל לתאונות דרכים קטלניות. נהגים שיכורים עלולים לאבד את השליטה ברכב, לנהוג לאט או מהר מדי, לסטות מנתיב הנסיעה, לא לעצור ברמזור אדום, ולפגוע בהולכי רגל, ברוכבי אופניים, או ברכבים אחרים. 

עונש על נהיגה בשכרות יכול לכלול את הפעולות הבאות:

 

  • פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה למשך 90 יום
  • פסילה של רישיון הנהיגה על ידי בית המשפט לתעבורה למשך תקופה של עד 3 שנים
  • מאסר בפועל של עד 3 שנים
  • קנס כספי גבוה

בנוסף לעונשים אלה, נהג שנתפס נוהג בשכרות עלול להיות חייב לשלם לקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

גורמים שיכולים לפסול את רישיונו של נהג בגין נהיגה בשכרות:

קצין משטרה –  קצין משטרה בדרגת מפקח או בכיר יותר, רשאי לפסול את רישיונו של נהג באופן מנהלי למשך 90 יום, אם סבר כי הנהג נוהג בשכרות.

בית המשפט לתעבורה – בית המשפט לתעבורה רשאי לפסול את רישיונו של נהג למשך תקופה של עד 3 שנים, אם הורשע הנהג בעבירת נהיגה בשכרות.

משרד הרישוי – משרד הרישוי רשאי לפסול את רישיונו של נהג למשך תקופה של עד 3 שנים, אם נמצא כי הנהג נוהג בשכרות באופן חוזר ונשנה.

הגדרה לשכרות

נהיגה בשכרות היא עבירה חמורה ביותר בפני החוק הישראלי. העבירה מוגדרת כנהיגה של רכב מנועי בזמן שהנהג נמצא תחת השפעת אלכוהול בכמות העולה על 50 מיקרוגרם אלכוהול ב-100 מיליליטר של אוויר נשוף, או 240 מיקרוגרם אלכוהול ב-100 מיליליטר של דם.

הדרך היעילה ביותר לקבוע האם נהג שיכור היא באמצעות בדיקת ינשוף. בדיקה זו מודדת את ריכוז האלכוהול בנשימת הנהג.

נהגים צעירים, נהגים חדשים, ונהגים מקצועיים נחשבים לאוכלוסיות מיוחדות, ולכן האכיפה כלפיהם מחמירה יותר. נהגים מקבוצות אלו יכולים להימצא עם כמות אלכוהול של עד 50 מק"ג בליטר אוויר נשוף, בעוד שנהגים אחרים יכולים להימצא עם כמות אלכוהול של עד 240 מק"ג בליטר אוויר נשוף.

מהי הענישה לנהג שנתפס בפעם השלישית?

נהיגה בשכרות בפעם השלישית היא עבירה חמורה במיוחד, שכן היא מעידה על חוסר אחריות ורשלנות מצד הנהג. נהגים שנתפסים נוהגים בשכרות בפעם השלישית, נחשבים בעלי סיכון גבוה למעורבות בתאונות דרכים, ולכן האכיפה כלפיהם מחמירה יותר.

על נהיגה בשכרות בפעם השלישית, יכולים להיות מוטלים העונשים הבאים:

  • מאסר בפועל של עד 3 שנים
  • פסילה של רישיון הנהיגה לתקופה מינימלית בת שנתיים
  • פסילה על תנאי של רישיון הנהיגה לתקופה של עד 5 שנים
  • קנס כספי גבוה

בנוסף לעונשים אלה, נהג שנתפס נוהג בשכרות בפעם השלישית, עלול להיות חייב לשלם לקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

עונש חמור יותר במקרה של כמות אלכוהול גבוהה

אם נהג שנתפס נוהג בשכרות בפעם השלישית, נמצא עם כמות אלכוהול בדם או בנשימה העולה על פי 2.5 מהמותר בחוק, העונש עלול להיות חמור יותר. במקרה זה, הנהג עלול להיות מואשם בעבירה של "נהיגה בשכרות תוך סיכון אדם". העונש על עבירה זו יכול לכלול את העונשים הבאים:

  • מאסר בפועל של עד 5 שנים
  • פסילה של רישיון הנהיגה לתקופה של 3 שנים
  • פסילה על תנאי של רישיון הנהיגה לתקופה של עד 10 שנים
  • קנס כספי גבוה

חשוב לציין כי העונש הסופי שיוטל על נהג שנתפס נוהג בשכרות בפעם השלישית, ייקבע על ידי בית המשפט, בהתאם לנסיבות העבירה, לעבר הפלילי של הנהג, ולגורמים נוספים.

זימון לבית משפט תעבורה

אם נהג נתפס נוהג בשכרות בפעם השלישית, הוא ככל הנראה יקבל זימון לבית משפט שם יתנו את גזר הדין. נהג שנתפס נוהג בשכרות בפעם השלישית, נמצא בסיכון גבוה לקבל עונש חמור, הכולל מאסר בפועל, פסילת רישיון נהיגה לתקופה ארוכה, וקנס כספי גבוה. על מנת להגן על זכויותיו של הנהג, מומלץ להיוועץ עם עורך דין תעבורה מיומן בתחום. עורך דין תעבורה יכול לסייע לנהג להבין את זכויותיו ואפשרויותיו, וכן לייצג אותו בהליכים המשפטיים הנדרשים. עורך דין תעבורה מנוסה יוכל לבחון את חומר הראיות בתיק, ולנסות למצוא פגמים בראיות שיובילו לביטול ההליך או להקלה בעונש. לדוגמה, עורך דין תעבורה יכול לטעון כי בדיקת הינשוף לא בוצעה כראוי, או כי הנהג לא היה ער בזמן ביצוע הבדיקה.

 

בנוסף, עורך דין תעבורה יכול לנסות להוכיח כי הנהג עבר טיפול גמילה מאלכוהול, או כי הוא עבר תוכנית שיקום. הוכחת נסיבות מקלות אלו יכולה להוביל להקלה בעונש. לכן, אם נהג נתפס נוהג בשכרות בפעם השלישית, חשוב לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין תעבורה מיומן.

עורך דין תעבורה

צורי סבן

עורך דין תעבורה צורי סבן מייסד ומנכ"ל חברת עורכי הדין סבן ושות' המונה מספר עורכי דין במספר סניפים ברחבי הארץ, החברה עוסקת בענייני תעבורה והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים מזה מספר שנים. לעורך הדין סבן הצלחות ותקדימים רבים במסגרתם דאג והשיב לאלפי נהגים את רישיונות הנהיגה שלהם.

אודות >
קבעו פגישת ייעוץ ללא התחייבות

    Google ג גוגל
    4.9
    מבוסס על 265 ביקורות
    ×
    js_loader
    דילוג לתוכן