Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

זימון לבית משפט לתעבורה

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן
  • 18 יולי 2023

עבירות תנועה הן תופעה שכיחה בנוף הישראלי. מאמצי האכיפה של משטרת ישראל ואגף התנועה נמצאים כיום בתנופה ניכרת וישראלים רבים מתמיד מוצאים עצמם כיום עומדים לדין על עבירות תנועה. לא פעם, עשויה הסיטואציה הזו לתפוס אותנו לא מוכנים. מבלי שכלל היינו מודעים לכך, מגיע כרעם ביום בהיר זימון לבית משפט לתעבורה בגין עבירות שביצענו. אין כל ספק שמדובר בחוויה שעלולה להיות מבהילה. עם זאת, ככל שנעמיק להבין את נסיבות המקרה, נכיר היטב את תהליך הדיון ונקבל סיוע מתאים, נוכל לצלוח את האתגר הזה. כאן, נסביר באילו מקרים יישלח זימון ומדוע סיוע עו"ד תעבורה הוא קריטי על מנת להבטיח שנוכל לקבל תוצאות מיטביות בהליך.

מהו בעצם זימון לבית משפט לתעבורה?

במקרים בהם בוצעו עבירות תנועה אשר בגינן נקבע בחוק כי הן מחייבות עמידה בפני שופט, כמו נהיגה בשכרות או עבירות מהירות חמורות, יישלח זימון לבית משפט לתעבורה. זימון זה למעשה מהווה קריאה מחייבת חוקית להתייצב בבית המשפט למטרות ניהול דיון בעניינך. חשוב שכבר בשלב הזה, עם קבלת הזימון, נפנה לייעוץ משפטי. עורך הדין יוכל לסקור את טיעוני התובע המשטרתי ולהתחיל לבנות אסטרטגיה עבור ההגנה המשפטית שלך. הידע המעמיק של עורך הדין שלך בדיני התעבורה וניסיונו בדיונים בבית המשפט לתעבורה הם קריטיים על מנת להבטיח את ההצלחה שלך.

 

הזימון עשוי להישלח במספר אופנים:

  • זימון ממוחשב – כיום יותר מתמיד נפוצים זימונים לבית המשפט הנשלחים באופן אוטומטי לאחר שנהג נתפס במצלמות מהירות. הזימון נשלח בדואר רשום ומבוסס על הנתונים שאספה המצלמה.
  • זימון על ידי שוטר – שוטר יכול לזמן אותך לבית משפט לתעבורה לאחר שנתפסת בביצוע עבירה.
  • זימון לבית משפט לאחר בדיקת האירוע – ככל שעלה חשד בשטח על ידי שוטר תנועה כי בוצעה עבירה, ייתכן שיהיה על בוחן תנועה לבדוק את האירוע ולהתחשב במשתנים נוספים, כמו למשל האם קיימים דוחות תנועה רבים בעבר, על מנת להחליט אם יישלח זימון. במקרה זה יישלח אליך הזימון בדואר רשום ככל שהתקבלה החלטה להגיש כתב אישום.
  • זימון עבור גביית עדות – ייתכן מאוד שיישלח אליך זימון אל בית המשפט לתעבורה גם אם לא בוצעה עבירה כלל. לא פעם, מזמן בית המשפט עדים מטעם התביעה או מטעם הנאשים על מנת לתת עדות במהלך שלב ההוכחות.

 

כיצד מתנהל ההליך בבית המשפט לתעבורה?

כאמור, לאחר קבלת זימון לבית משפט לתעבורה, יהיה עליך להתייצב בבית המשפט בתאריך והשעה שנקבעו לך. אלו כמה מהשלבים שיהיה עליך לעבור לאורך ההליך המשפטי.

דיון בהקראה ראשונה

זהו הדיון הראשון במשפט שלך. במהלך ההקראה הראשונה, יוקראו בקול העובדות כפי שתיאר אותן התובע ויתוארו האישומים נגדך. בשלב זה עומדות בפניך שתי אפשרויות: להודות באשמה או לכפור בה. ככל שהודית באשמה, יעבור ההליך אל שלב הטיעונים לעונש ופסק הדין. עם זאת, עומדת לרשותך הזכות לכפור בהאשמות ובמקרה כזה, יעבור התיק לדיון הוכחות. כבר בשלב ההקראה הראשונית, יציג עורך הדין שלך את הטיעונים להגנתך. כבר קרו מקרים בהם במעמד דיון בהקראה ראשונה, הוצגו ראיות וטיעונים שאפשרו לסגור את התיק בשלב הראשוני ביותר.

דיון הוכחות

ככל שבחרת להיאבק על חפותך, ייפתח שלב ההוכחות בהליך שלך. חשוב לאסוף כמה שיותר חומרים ראייתיים שיוכלו לתמוך בטיעוניך. אלו יכולים לכלול תצהירי עדים מהשטח, הקלטות ממצלמות רחוב או מצלמת רכב, תיעוד עצמאי בטלפון או חוות דעת רפואיות, לפי העניין. כך למשל, או הואשמת בעבירת תנועה, תיעוד מצלמת הרכב יוכל לחשוף את כלל הנסיבות שהובילו לעבירה, או להוכיח כי מה שפירש השוטר כעבירה לא היה עבירה כלל. במקרים של אישומי נהיגה תחת השפעת סמים, כאשר הנהג הוא בעל רישיון לקנאביס רפואי ולא נהג תחת השפעה, למשל, חוות הדעת הרפואית יכולה לעשות גם היא הבדל משמעותי. ככל שהבאת עדים, רשאית גם התביעה לחקור אותם.

סיכומים

לאחר הצגת הראיות תינתן הזדמנות הן לתביעה והן להגנה לסכם את טענותיהן.

פסק דין

לאחר הצגת כל החומר הראייתי והטיעונים בפני השופט, יפסוק השופט את פסק דינו על סמך כל הנתונים שהוצגו בפניו. ככל שנמצא אשם, יבוצע דיון נוסף של טיעונים לעונש ומתן גזר דין.

מה קורה אם לא אתייצב לדיון?

אי התייצבות בבית המשפט לתעבורה עלולה לגרור השלכות חמורות ולא יהיה זה נבון להתעלם מהזימון. במקרה כזה, בית המשפט רשאי לשפוט אותך שלא בפניך וברוב המקרים, התוצאות יהיו חמורות בהרבה. חשוב להבין שביטול פסק דין שניתן שלא בפניך הוא תהליך מאתגר ועתיר משאבים. התעלמות מכתב אישום, במיוחד בגין תאונת דרכים, עלולה להוביל לאובדן רישיון הנהיגה ולקנסות כבדים. במקרים רבים, דיונים כאלו אף יכולים להסתיים בעונשי מאסר. ככל שישנם אילוצים מוצדקים המונעים ממך להגיע, יש להגיש בקשה לדחיית מועד הדיון לבית המשפט לפני מועד המשפט ולקבל על כך אישור בכתב.

מדוע כה חשוב להסתייע בעורך דין בדיונים אלו?

לאור המורכבות וההשלכות האפשריות הכרוכות בהליכים בבתי משפט לתעבורה, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין תעבורה מנוסה. עורך דין תעבורה יכול להדריך אותך בתהליך, להגן על זכויותיך ולוודא שרישיון הנהיגה שלך נשאר ללא פגע. משרד עורכי הדין צורי סבן מעיד לרשותך עורכי דין מנוסים ומיומנים בפריסה ארצית רחבה המתמחים בדיני תעבורה. עם פיקוח ישיר של עורך דין צורי סבן, מומחה דיני תעבורה בעל שנים של ניסיון וכשמאחורינו מאות תיקים שזכינו לייצג בהצלחה, ממתינה לך כתובת מקצועית מהשורה הראשונה שתאפשר לך למצות את הזכויות שלך עד תום בבית המשפט. קיבלת זימון? אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום. הצוות שלנו יחזור אליך בהקדם על מנת לתאם שיחת ייעוץ.

עורך דין תעבורה צורי סבן

עו"ד צורי סבן, עו"ד לענייני תעבורה, עם תואר ראשון במשפטים ובקרימינולוגיה וגם מגשר מוסמך ע"י לשכת עורכי הדין. לעו"ד סבן  ותק רב ונסיון בייצוג מאות לקוחות בכל הארץ מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ועבירות תעבורה.