Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

נהיגה שלא בימין הדרך

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן
  • 13 אוקטובר 2023

על פי תקנות התעבורה הישראליות, כמו ברוב המכריע של מדינות העולם, הנהיגה בכבישים מתבצעת על הנתיב הימני. הנתיב השמאלי נועד לעקיפה בלבד, בהתאם לחקיקה וכללי התעבורה וכאשר תנאי הכביש מאפשרים זאת. נהיגה שלא בימין הדרך, אם כן, כאשר הדבר אינו נחוץ, נחשבת לעבירת תנועה חמורה. לא מדובר באיסור שרירותי, שמירה על נסיעה תקינה בימין הדרך יכולה להציל חיים. לכן, השלכות אישום כזה יכולות להיות מרחיקות לכת. כדי להבין לעומק את מהות עבירה זו וכיצד יש לפעול אם הואשמנו בה, חיברנו עבורך כאן את המדריך הבא.

מהי עבירת נהיגה שלא בימין הדרך?

עבירה זו תחול ככל שהתרחשה הפרת סעיפים 35 ו-46(א) לתקנות התעבורה, המדגישים את חשיבות השימוש בצד הימני הקיצוני של הכביש, השארת הנתיב השמאלי פנוי לעקיפה ומניעת התנגשויות בכבישים צרים. כלומר, גם בכביש רב נתיבים, יש לתעדף ככל הניתן את הנתיב הימני ביותר. כמו כן, בכבישים דו סטריים ללא הפרדה, נדרשים הנהגים להאט ולהסיט את הרכב ימינה עד כמה שניתן כדי ליצור מרווח מקסימלי ביניהם.

מהי הענישה על נהיגה שלא בימין הדרך?

נהגים שנתפסו נוהגים שלא בימין הדרך צפויים לעונשים הכוללים קבלת דו"ח ברירת משפט ותוספת 6 נקודות, כמו גם קנס ע"ס 250 ש"ח. חשוב לציין שצבירת נקודות עלולה להוביל לאמצעי אכיפה נוספים כמו שלילת רישיון ודרישה לטסט ותיאוריה חוזרים. לכן, חשוב לפנות לייעוץ משפטי במהרה מטעם עורך דין תעבורה על מנת לגבש אסטרטגיית הגנה ראויה.

קיבלתם דו"ח על נהיגה שלא בימין הדרך? אלו האפשרויות שלכם

כאשר נהג מקבל דו"ח על עבירת נהיגה שלא בימין הדרך, כמו עבירות תנועה חמורות רבות אחרות בישראל, עומדות בפניו שלוש אפשרויות עיקריות:

לשלם את הדו"ח

הדרך המהירה ביותר תהיה פשוט להודות באשמה ולשלם את הקנס הכרוך בה. יחד עם זאת, הדבר יביא להוספת 6 נקודות לרישיון הנהיגה ולא פעם, ההשלכות עלולות להיות כבדות.

לבקש המרת הדו"ח באזהרה

אמנם ניתן לבקש שהדוח יומר לאזהרה, אך ייתכן שאופציה זו אינה מומלצת. גם בקשה זו מהווה הודאה בעבירה ובמידה והמשטרה תחליט שלא להמיר את הדו"ח, לא תהיה עוד כל אפשרות לערער על האישום.

בקשה להישפט

בתוך 90 יום מרגע קבלת הדו"ח ניתן לבקש להישפט. ככל שישנם טעמים מובהקים לערער על העבירה או שישנן נסיבות מקלות מכל סוג שהוא, זהו האפיק המתבקש. יחד עם זאת, ליווי של עורך דין תעבורה מקצועי הוא קריטי כאן.

האם לבקש להישפט בגין נהיגה שלא בימין הדרך?

בקשה להישפט היא לרוב דרך הפעולה המומלצת כאשר עומדים בפני דו"ח נהיגה בגין עבירה זו. הצעד פותח את הדלת למספר תוצאות פוטנציאליות, כולל ההזדמנות להפחית את העונש או במקרים מסוימים אפילו להבטיח זיכוי. זהו צעד יזום המאפשר לערער על האישום ולהציג את המקרה בבית המשפט.

בדיון הראשון (המכונה דיון הקראה) תוצג העבירה בפני בית המשפט ותינתן האפשרות להגיב. יהיה עליכם להודות באשמה או לכפור בה. במקרה של כפירה באשמה, ימשיך התיק לדיונים נוספים בהם יעיד השוטר שהוציא את הדו"ח. כמו כן, יוכל העו"ד לחקור את השוטר על מנת לערער על אמינותו, או דיוק ההערכה שלו, ויציג ממצאים סותרים על מנת להעניק הזדמנות להגנה ראויה.

עד כמה עסקת טיעון היא אפשרית במקרה כזה?

עסקאות טיעון הן נפוצות למדי, גם כשמדובר בעבירות תנועה חמורות. הדבר תלוי במידה רבה בחומרת העבירה, העבר התעבורתי שלך ובהשלכות המקרה. כאשר העבירה גרמה לתאונה חמורה, הסבירות לריכוך הענישה והסדרי טיעון פוחתת. עם זאת, ככל שמדובר בדו"ח שגרתי, ליווי עורך הדין שלך יכול לעשות הבדל משמעותי. חשוב שנזכור כי העומס על בתי המשפט לתעבורה אדיר ורבים מהם להוטים לקדם הסדרים ולחסוך את זמנו היקר של בית המשפט.

 

עם זאת, הסדר טיעון יש לנמק וככל שהתובע עמוס, ייתכן שהוא יסרב לפשרה רק מפאת קוצר הזמן. אם אין פגמים מהותיים בתיק, התובעים עשויים לנטו פחות להצעת פשרות. למעשה, רוב הנהגים הלא מיוצגים נוטים להודות באשמה וכתוצאה מכך עומדים בפני הרשעות. כפי שניתן לראות, זו ממש לא האפשרות היחידה. לכן, חיוני לרתום לצידך עורך דין תעבורה מיומן שיוכל לעבוד בשבילך. שכירת עורך דין תעבורה מנוסה יכולה לשפר מאוד את סיכויי ההצלחה שלך בבית המשפט לתעבורה. לאנשי המקצוע הנכונים יש את המומחיות, כישורי המשא ומתן והידע בהליכים משפטיים הדרושים כדי לנווט בתהליך המורכב. עורך דין צורי סבן מביא עמו בקיאות מעמיקה במגמות החדשניות ביותר בתחום התעבורה, מכיר לעומק את התקדימים הרלוונטיים ביותר ומעמיד לרשותך כישורי ליטיגציה מהשורה הראשונה שיאפשרו לך לקדם הסדרי טיעון ולהימנע מהליכי אכיפה חמורים. כדי ללמוד עוד על האפשרויות העומדות לרשותך, לקבל מענה על כל שאלה ולתאם שיחת ייעוץ, כל שעליך לעשות הוא רק להשאיר פרטים כאן כעת. הצוות שלנו יחזור אליך בהקדם עם כל המידע הנדרש.

כיצד יכול עו"ד תעבורה מנוסה לסייע?

ייעוץ משפטי אינו רק מומלץ אל מול אישום בעבירת נהיגה שלא בימין הדרך – הוא הכרחי. ניסיונו והכשרתו של עורך הדין יאפשרו זיהוי פגמים בהליך האישום ולהציג טיעונים משכנעים. כמו כן, עורך הדין יוכל לגייס את כישורי הליטיגציה שלו על מנת להתדיין עם התביעה ולרכך את האישומים, לשנות את העבירה לכזאת שאינה כרוכה בנקודות להפחית את האישומים, לשנות את העבירה לסעיף ללא ניקוד או לנסות להפחית את הענישה ככל הניתן.

עורך דין תעבורה צורי סבן

עו"ד צורי סבן, עו"ד לענייני תעבורה, עם תואר ראשון במשפטים ובקרימינולוגיה וגם מגשר מוסמך ע"י לשכת עורכי הדין. לעו"ד סבן  ותק רב ונסיון בייצוג מאות לקוחות בכל הארץ מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ועבירות תעבורה.