Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

נסיעה נגד כיוון התנועה

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן
  • 13 אוקטובר 2023

ציות לתקנות התעבורה מהווה תנאי הכרחי וראשוני לשמירה על בטיחות ושמירה על חיי אדם. הסדרה ראויה של כיוון התנועה היא ללא ספק מהתקנות החשובות ביותר – על אף עובדה זו למרבה הצער, נהיגה בכיוון המנוגד לתנועה אינה אירוע נדיר. הענישה עשויה להיות חמורה. כאן, נבחן מה עשויות להיות ההשלכות לעבירה זו וכיצד איש מקצוע יוכל לסייע בהתאם.

היכן מוסדרת העבירה בחוק?

נסיעה נגד כיוון התנועה מוגדרת בחוק תחת סעיף 37 לתקנות התעבורה. הוראה "לא ינהג אדם רכב בכל קטע של כביש חד-סטרי בכיוון הפוך לכיוון המותר באותו כביש". בעיקרו של דבר, עבירה זו כוללת נהיגה ברכב נגד הכיוון שהורשה לנסיעה בכבישים חד סטריים.

נקודות תעבורה וענישה בגין נסיעה נגד כיוון התנועה

הענישה משתנה בהתאם לצבירת הנקודות ברישיון – נסיעה נגד כיוון התנועה היא עבירה חמורה שאין להקל בה ראש. רשויות האכיפה פועלות במרץ על מנת להיאבק בתופעה, ולכן ההשלכות עשויות להיות כבדות. חומרת השלכות אלו תלויה במידה רבה במספר נקודות התנועה שנצברו עד כה על פי המדרג הבא –

12-22 נקודות תנועה

נהג הצובר בין 12 ל-22 נקודות תנועה יידרש לעבור קורס נהיגה מונעת בסיסי. קורס זה כולל שני מפגשים בני ארבע שעות בעלות של 196 ש"ח שעל הנהג לשלם מכיסו. הנוכחות בכל המפגשים הינה חובה. לאחר סיום הקורס על הנהג לעבור מבחן כאשר כישלון בו יחייב קורס חוזר.

24-34 נקודות תנועה

נהגים עם 24 עד 34 נקודות תנועה יידרשו לעבור קורס נהיגה מתקדם בעלות והיקף זהים לקורס הבסיסי, אך עם דגשים מפורטים בהרבה. גם הם ייאלצו לחזור על הקורס במקרה של כישלון במבחן.

36 נקודות תנועה

צבירת 36 נקודות תנועה מעידה על דפוס התנהלות חמור ולא פעם על ביצוע שורה ארוכה של עבירות תנועה חמורות. במקרה זה, הנהג יעמוד בפני פסילת רישיון הנהיגה למשך שלושה חודשים. אם זהו המקרה השני של הגעה ל-36 נקודות בתוך שש שנים, על פי שיטת הניקוד החלה, תוארך הפסילה לתשעה חודשים. לאחר תקופת הפסילה, יהיה על הנהג לעבור שנית את מבחן הנהיגה התיאורטי והמעשי ורשאי לעבור מבחנים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים על מנת להעריך את כשירותו לנהוג.

72 נקודות תנועה

מעבר להשלכות שצויינו לעיל, יחוייב הנהג לעבור מבדק במכון הרפואי לבטיחות בדרכים כתנאי מקדים לקבלת הרישיון.

דו"ח בגין נסיעה נגד כיוון התנועה - מה ניתן לעשות?

כאשר נהג מקבל דו"ח על נהיגה נגד כיוון התנועה, מוצגות בפניו שתי אפשרויות עיקריות: להודות באשמה, לשלם את הקנס ולספוג את הנקודות, או לחילופין, לבקש לכפור באשמה ולבקש להישפט. במידה ונבחרה האפשרות של מאבק נגד האישום, חשוב לפנות במהירות לעורך דין תעבורה מנוסה על מנת שיסייע בהתאם. ללא בקיאות בתקנות התעבורה ובאקלים המשפטי של בתי הדין לתעבורה, יהיה קשה מאוד לבנות הגנה ראויה.

כיצד יכול עו"ד תעבורה מנוסה לסייע?

לעורכי דין בתחום התעבורה קיימת הבנה עמוקה של חוקי התעבורה, הליכים משפטיים ואיסוף ראיות. ידע זה מאפשר להם לזהות פגמים בדו"ח ולהציג טיעונים משכנעים. בנוסף, עו"ד יכול לנהל משא ומתן עם התביעה בשמכם ולנסות לרכך את האישום. לרשות עורך הדין שלל אסטרטגיות הגנה יעילות, החל מחקירת האירוע ועד לחקירה נגדית של השוטר על מנת לערער על אמינות האישום. כאמור, ייצוג ראוי אינו רק כדאי, הוא עשוי לעשות את כל ההבדל ולשנות את התוצאות באופן דרמטי.

בסופו של יום, נסיעה שנגד כיוון התנועה היא עבירת תעבורה הנחשבת לחמורה במיוחד. רגע אחד של חוסר שיקול דעת או טעות אנוש תמימה, יכולה לגרור את שלילת רישיון הנהיגה ושינוי משמעותי של מהלך חייכם לתקופה ארוכה, לכן, חשוב שנפעל באופן יזום על מנת להתמודד עם המצב ולא נשאיר דברים למזל.

עורך דין תעבורה צורי סבן

עו"ד צורי סבן, עו"ד לענייני תעבורה, עם תואר ראשון במשפטים ובקרימינולוגיה וגם מגשר מוסמך ע"י לשכת עורכי הדין. לעו"ד סבן  ותק רב ונסיון בייצוג מאות לקוחות בכל הארץ מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ועבירות תעבורה.