Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

נהיגה באין כניסה – מהות העבירה והשלכותיה

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן
  • 22 אוגוסט 2023

נהיגה מהווה חלק מהותי משגרת החיים של רובנו. עם החופש והגמישות בניידות שהרכב הפרטי מעניק לנו, מגיעה גם אחריות גדולה. אי הקפדה על כלל חוקי ותקנות התנועה עשויה לגרור קנסות, צעדי אכיפה וענישה ולא פעם גם תאונות שהשלכותיהן עשויות להיות משנות חיים.

בעוד שכולנו מודעים לעובדה שנהיגה במהירות מופרזת או נסיעה באדום הן עבירות חמורות, לא פעם אנו עשויים להקל בחומרת עבירת נהיגה באין כניסה. לעבירה קלה לכאורה זו יכולה להיות השלכות חמורות, כולל קנסות ונקודות ברישיון הנהיגה שלך. במאמר זה, נעמיק במהות עבירה זו, נתוודע לעונשים שהיא עשויה לגרור ונראה אילו צעדים כדאי לנקוט מהרגע בו הואשמנו בעבירה כזו.

מהי עבירת נהיגה באין כניסה?

בישראל, מוגדרת עבירת נהיגה באין כניסה תחת תקנה 22 א' לתקנות התעבורה: " עובר דרך חייב לקיים את ההוראות הניתנות בתמרור".

נסיעה בדרך בניגוד לתמרור "אין כניסה" מתרחשת כאשר נהג נכנס אל כביש או מעבר על אף שהוצב תמרור במיקום ברור ונראה לעין כי הכניסה מהכיוון ממנו בא הנהג אסורה. נהגים רבים נוטים לתפוס עבירה זו כקלה יחסית. עם זאת, חשוב שנדע שעל הספקטרום של עברות התנועה ושל דוחות תנועה שאנו עשויים לקבל על הכביש, מדובר בעבירה ברמת חומרה בינונית. על אף שלא מדובר בעבירה ברף של נהיגה בשכרות, אין להקל בחומרתה.

תמרורי אי הכניסה השונים

ישנם מספר סוגי תמרורי "אין כניסה". כל אחד מהם מיועד עבור מצבים שונים וכלי רכב ספציפיים.

• תמרור ב-12 – אין כניסה לכלי רכב מנועי למעט דו-גלגליים: תמרור זה מגביל את הכניסה לרכבים מנועיים, אך מתיר כניסה לדו גלגליים.

• תמרור ב-13 – אין כניסה לרכב מנועי למעט דו-גלגלי: זהה בהוראתו לתמרור הקודם.

• תמרור ב-14 – אין כניסה לרכב מנועי: תמרור זה אוסר באופן גורף על כניסה לכל הרכבים.

• תמרור ב-15 – אין כניסה לרכב מסחרי שמשקלו עולה על המצוין בתמרור.

• תמרור ב-16 – אין כניסה לכל רכב שמשקלו עולה על המצוין בתמרור.

• תמרור ב-17 – אין כניסה לרכב שרוחבו חורג על המצוין בתמרור.

• תמרור ב-18 – אין כניסה לרכב שגובהו חורג על המצוין בתמרור.

• תמרור ב-60 – אין כניסה לטרקטורים ורכבי עבודה.

• תמרור ב-68 – הכניסה אסורה לרכבים הנושאים חומרים: למעט מכליות גז ודלק.

מהי הענישה על נהיגה באין כניסה?

העוברים על עבירה זו צפויים לקנס של 500 ש"ח (שקלים חדשים) והטלת 6 נקודות על רישיון הנהיגה. למרות שעונש זה עשוי להיראות מתון יחסית, צבירת הנקודות הגבוהה יחסית עשויה לא פעם לגרור השלכות חמורות. קבלת 6 נקודות שליליות ברישיון מטה במקרים רבים את הכף. לא פעם מספיקה צבירה קטנה אחת נוספת בעבר כדי לגרום להשעיית או שלילת הרישיון. במקרה כזה, יהיה עליך לעבור קורס נהיגה מונעת ולעתים אף לחזור על מבחן התיאוריה או הנהיגה על מנת שיהיה באפשרותך לשוב ולנהוג כחוק.

קיבלתי דו"ח על נהיגה באין כניסה – מה עלי לעשות?

לאחר קבלת דו"ח התנועה, יעמדו לרשותך שלוש אפשרויות עיקריות:

• ברירת קנס – זוהי האפשרות הפשוטה ביותר. כל שיהיה עליך לעשות הוא לשלם את הדו"ח בדואר או באופן מקוון ולספוג את צבירת הנקודות. תשלום הקנס מהווה הודאה באשמה וויתור על זכותך לערער על העבירה.

 

• בקשה לביטול הדו"ח – ניתן לערער על הדו"ח תוך 30 יום מתאריך קבלת הדו"ח המקורי. יש להגיש את הבקשה באופן מסודר בטפסים שיועדו לכך ולצרף ראיות התומכות בטיעוניך. ניתן במקרים מסוימים גם לבקש להמיר את הדו"ח באזהרה, ככל שאין עבירות קודמות. כדי לשפר את סיכויי הערעור שלך, מומלץ להיוועץ בעו"ד המתמחה בתחום.

 

• בקשה להישפט – באפשרותך לבחור גם להגיע לבית המשפט ולטעון לחפותך. יש להגיש את הבקשה להישפט תוך 90 יום מיום קבלת הדו"ח. במקרה כזה, יישלח אליך זימון לבית משפט. כאן, יותר מבכל אפשרות אחרת, הפנייה אל עו"ד תעבורה מנוסה ומיומן היא קריטית.

 

כיצד יכול עורך דין תעבורה לסייע לאחר קבלת הדו"ח?

על אף שעבירת נהיגה באין כניסה אינה מהחמורות ביותר בתקנות התעבורה, השלכות צבירת הנקודות עשויה להיות מכריעה לא פעם. כדי להבטיח שניתן יהיה להימנע מהשלכות שיגבילו את חייך, חשוב להיוועץ בהקדם עם עורך דין המתמחה בדיני התעבורה. עורך הדין יוכל לבחון לעומק את נסיבות המקרה ויעמיד לרשותך את הבקיאות המעמיקה שלך בתקדימים והלכות עכשוויים שיאפשרו לך לבנות טיעוני הגנה ראויים.

 

בין אם בכוונתך לערער על הדו"ח או להיאבק בבית המשפט, עורך הדין שלך הוא הנציג המיומן שמאפשר לך להבטיח שקולך יישמע ושכל הזכויות העומדות לרשותך בחוק ימוצו. עו"ד צורי סבן מביא עמו שנים של ניסיון בייצוג נהגים בבתי המשפט. עם רקורד הצלחות גבוה ובקיאות מעמיקה בכל מגמות החקיקה העדכניות בתחום התעבורה, מובטח לך ייצוג משפטי ללא דופי. לפרטים נוספים, ניתן להשאיר פרטים כאן כעת ונחזור אליך בהקדם.

עורך דין תעבורה צורי סבן

עו"ד צורי סבן, עו”ד לענייני תעבורה, עם תואר ראשון במשפטים ובקרימינולוגיה וגם מגשר מוסמך ע”י לשכת עורכי הדין. לעו”ד סבן ותק רב ונסיון בייצוג מאות לקוחות בכל הארץ מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ועבירות תעבורה.