Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

מצלמת רמזור אדום

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן
  • 13 יוני 2023

על רמזורים רבים ברחבי הארץ מותקנות מצלמות רמזורים. למצלמות רמזור אדום יש שתי מטרות, האחת היא לתעד נהגים שחוצים את הצומת באור אדום שזוהי עבירת תעבורה חמורה ביותר כיוון שהיא מסכנת חיים הן של הנוסעים ברכבים האחרים והן של הולכי הרגל. הסיבה השנייה היא כדי לתעד את המהירות שבה הנהג חצה את הצומת, אם מדובר במהירות המותרת, או במהירות גבוהה שהיא מעל הרף המותר בחוק.

כיצד עובדת מצלמת רמזור אדום

כל מצלמת רמזור אדום מצלמת פעמיים כל נהג. הצילום הראשון מתבצע כאשר הוא עובר את קו העצירה והצילום השני מתרחש כאשר הוא חוצה את הצומת. בשני המקרים מצלמה זו מודדת גם את מהירות הנסיעה ולכן לא אחת מסתבר שהנהג עבר שתי עבירות, גם מעבר של הצומת באור אדום וגם עבירת מהירות. מצלמת רמזור אדום של מערך ההפעלה א' 3 , פועלת באמצעות פסי השראה מגנטיים אשר מותקנים בלולאות באספלט. כאשר הרכב חולף מעל פס הברזל המצלמה מופעלת.

מהו העונש אם צולמת נוסע באור אדום?

על פי תקנה 22 (א') רכב שעובר את הצומת ברמזור אדום יקבל עשר נקודות תעבורה וגם קנס בסך 1,500 ₪ . במקרים חריגים שחציית הצומת באור אדום גורמת גם לתאונת דרכים, או כאשר הנהג נתפס על עבירה דומה או שיש לו על כך הרשאה קודמת, בנוסף לכך לקצין המשטרה יש סמכות לפסול את רישיונו של הנהג ו/ או את רישיון הרכב שלו למשך 30 יום.

מהו העונש לנסיעה באור אדום לנהג חדש?

לאור ההתייחסות המחמירה של המשטרה לעובדה שנהגים רבים אינם מעניקים חשיבות לנושא הסכנות בדרכים והם גונבים רמזור אדום, העונש על כך ברוב המקרים הוא קנס בסך 1,500 ₪ וגם עשר נקודות תעבורה. אם אין אלו הנקודות היחידות של נהג זה, כמות כה גדולה של נקודות עלולה להכניס אותו למצבים בעייתיים. אם מדובר במעבר באור אדום לנהג חדש, ההתייחסות לכך היא בחומרה רבה יותר והוא עלול לקבל מעבר לקנס הגבוה ולנקודות גם הישארות בסטטוס של נהג חדש לשנתיים נוספות ולעיתים גם יהיה צורך לבצע פעם נוספת את מבחן הנהיגה.

כיצד ניתן להתגונן בפני אישום בעבירת רמזור אדום? איך אפשר לבטל את הדו"ח והקנס?

הדרך הטובה והמומלצת ביותר היא להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה שהוא מומחה בתחומו וייצג כבר נהגים רבים, אשר הואשמו בסעיף משמעותי זה של עבירת רמזור אדום. עו"ד זה יבחן את פרטי המקרה ובהתאם לכך ינקוט באסטרטגיה שתשרת באופן המיטבי את המטרה של הפחתת הקנס וביטולן של נקודות התעבורה. יש כמה נקודות או כשלים שאם הן מתקיימות, בית המשפט ממתיק את עונשו של מי שקיבל דו"ח על רמזור אדום כמו לדוגמה:

  • אם הרמזור הותקן שלא כדין.
  • אם בוצעה התקנה לא נכונה של המצלמה.
  • אי תקינות של המצלמה.
  • אי תקינות של הצילום ולכן רואים את התמונה באופן מטושטש ולא רואים מיהו הנהג.
  • אם שוטר נכנס פיזית לצומת וגם הרכב האחר, אך שדה הראיה של השוטר היה מוגבל ולכן לא ראה באופן ברור את הסיטואציה.
  • אם הנהג נסע באור כתום.
  • אם קיים תיעוד של מצלמת גוף של השוטר, שמוכיחה אחרת.
  • הבנה אחרת של הסיטואציה לאחר קיום דיון הוכחות עם השוטר.
  • הדוח אמור להגיע תוך ארבעה חודשים, ואם הוא הגיע לאחר פרק הזמן שנקבע, זו עילה לביטול דו"ח על רמזור אדום.

צולמתם במצלמת רמזור אדום מה לעשות?

כדי להקל בחומרת העונש, שכולל קנס כספי גבוה, נקודות ולעיתים גם עונשים נוספים, יש לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה מיומן שיטפל בתיק זה ועל פי נסיבות המקרה הוא יבחר באסטרטגיה המתאימה וייצג את הנהג בבית המשפט. בנסיבות מחמירות כמו שהמעבר באור אדום גרר אחריו תאונת דרכים או סיכון ממשי של הולך רגל, נוסעים ברכב אחר, או שזו עבירה חוזרת עלול הנהג לקבל עונש חמור יותר כמו פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה שלו וגם השבתה של הרכב שלו למשך חודש ימים וזאת טרם המשפט. במקרים חריגים ביותר של הרשאת הנהג, פסק הדין יהיה מאסר על תנאי או מאסר בפועל.

תשובות לשאלות נוספות

מתי מקבלים דו"ח ממצלמת רמזור אדום?

נהג שנסע באור אדום מלא וחצה כך את הצומת, או לא עצר ברמזור אדום בפנייה שמאלה שהיא מרומזרת.

תוך כמה זמן מגיע דו"ח לנהג?

הדוח מועבר לכתובתו של הנהג תוך ארבעה חודשים מיום המקרה. לעיתים עקב עומס במשרדי המשטרה, הנהג מקבל הודעה על העבירה שלו ולאחר פרק זמן נוסף מגיע הדוח עצמו.

האם מצלמת רמזור אדום מצלמת בכתום?

המצלמה מצלמת את ההתרחשות בקו בעצירה ובמרכז הצומת רק לאחר שהאור הכתום התחלף לאור אדום בלבד.

האם אפשר לבטל דו"ח מצלמת רמזור אדום?

אם יש נסיבות ספציפיות שהן לטובתו של הנהג, יש אפשרות לבטל דו"ח מצלמת רמזור אדום. מעבר לכך יש גם אפשרות להמיר עבירה זו לעבירה שהיא ללא נקודות בבית המשפט, או להפחית את העונשים.

איך עורך דין תעבורתי יכול לעזור במקרה של עבירת נסיעה ברמזור אדום?

עו"ד יבקש מבית המשפט להקל את הענישה או לבטל אותה, על פי המקרה.

מהי מצלמת פניה שמאלה?

מצלמת פניה שמאלה היא מצלמה שמתעדת את נסיעתם של נהגים שפונים שמאלה ולא מצייתים לחוקי התנועה וזאת על ידי נסיעה באור אדום.

עורך דין תעבורה צורי סבן

עו"ד צורי סבן, עו"ד לענייני תעבורה, עם תואר ראשון במשפטים ובקרימינולוגיה וגם מגשר מוסמך ע"י לשכת עורכי הדין. לעו"ד סבן  ותק רב ונסיון בייצוג מאות לקוחות בכל הארץ מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ועבירות תעבורה.