Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

מה חשוב לדעת על ביצוע עבירות תנועה ברכב צבאי?

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן
  • 22 מאי 2022

לרוע המזל, הענישה על ביצוע עבירות תנועה ברכב צבאי מחמירה וכבדה הרבה יותר. עם זאת, יש מה לעשות בנידון, ובעזרת עורך דין שמתמחה תחום, ניתן להפחית את העונש עד מידה מסוימת. לעיתים אף להביא לביטולו, תלוי בנסיבות. כל מה שצריך לדעת על עבירות תנועה ברכב צבאי במאמר שלפניכם: עבירות תנועה עליהן יש עונשים כבדים, עונשים אפשריים, סמכויות בית הדין הצבאי, הבדלים בין עבירות תנועה אזרחיות לצבאיות ועוד.

הבדלים הקיימים בין עבירות תנועה אזרחיות לעבירות תנועה ברכב צבאי

אין כל הבדל בין עבירות תנועה המבוצעות הן על ידי רכב צבאי והן על ידי אזרח ישראלי .הכוונה היא לעבירות כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול, אי מתן זכות קדימה, אי ציות לתמרורים וכדומה. למרות שמדובר בעבירות זהות, הענישה חמורה וכבדה הרבה יותר כשמדובר בנהיגה על רכב צבאי. אדם המבצע עבירת תנועה יודע מראש שקיים עונש מסוים על העבירה אותה ביצע. העונש יכול להיות קנס כספי, שלילת רישיון וכיוצא בזה.

סיוע משפטי במקרים של עבירות תנועה ברכב צבאי

אדם המבצע עבירת תנועה ברכב צבאי אינו נשפט בבית דין אזרחי, אלא על פי הדין הצבאי. כל אדם הנאשם בעבירה בכלל ובעבירת תנועה בפרט בין אם במסגרת אזרחית ובין אם במסגרת צבאית, זכאי לייצוג משפטי הולם אשר יסייע לו לכל אורך ההליך המשפטי. לכל נאשם יש את הזכות לבחור לעצמו עו"ד בהתאם לתחום התמחותו, כאשר העדיפות היא לעו"ד אשר בקיאים בדין הצבאי ובעלי הניסיון במערכת המשפט הצבאית, אף על פי שאין מניעה לכך וכי ניתן לבחור לייצוג משפטי, גם עו"ד תעבורה בעל זיקה והבנה במערכת הצבאית.

סוגי עבירות תנועה חמורות שבגינם חיילים יעמדו לדין

להלן רשימה של עבירות תנועה שונות שבגינם חיילים עשויים לעמוד לדין בבית דין צבאי לתעבורה:

  • אי ציות לתמרורים שונים (בפרט אי עצירה בתמרור עצור)
  • לא לתת זכות קדימה להולכי רגל או נהגים אחרים
  • נהיגה תחת השפעת אלכוהול
  • נהיגה תחת השפעת סמים
  • נהיגה מהירה מדי (20 קמ"ש מעל הכמות המותרת)
  • להשתמש בטלפון תוך כדי שנוהגים (כולל רמזור אדום ועומסי תנועה)

לקריאה בהרחבה בנושא עבירות תנועה חמורות לחצו כאן

עבירות תנועה חמורות ברכב צבאי

במקרים של עבירות תנועה חמורות, מומלץ להסתייע בשירותים של עורך דין תעבורה המתמחה בדיני הצבא. קיימת גם אפשרות להסתייע בעורך דין תעבורתי, כל עוד הינו מתמצא בדין הצבאי ויש ברשותו הכשרה רלוונטית.

 

לרוע המזל, עקב הענישה המחמירה כלפי המבצעים עבירות תנועה ברכב צבאי, לא ניתן להבטיח שהעונש יבוטל כלל. בחלק לא מבוטל מן המקרים עשויים להיות עונשי מאסר על ביצוע עבירות תנועה אלו. עם זאת, במקרים רבים ניתן להקל על העונש שיתקבל, ולעיתים אף להביא לביטולו (תלוי בעברו של מבצע העבירה).

עורך דין תעבורה צורי סבן

עו"ד צורי סבן, עו"ד לענייני תעבורה, עם תואר ראשון במשפטים ובקרימינולוגיה וגם מגשר מוסמך ע"י לשכת עורכי הדין. לעו"ד סבן  ותק רב ונסיון בייצוג מאות לקוחות בכל הארץ מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ועבירות תעבורה.