בתוכנית "מאולם בית המשפט" עורך דיו ציון בהלול מארח את עורך דין צורי סבן והם דנים עצות בנושא המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.
כיצד יש להתכונן ומהן ההמלצות שחובה להכיר?
בעיקרון, תחום המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא תת תחום בתוך תחום התעבורה, כאשר תחום התעבורה הוא תחום מאוד רחב שכולל עבירות שיכרות, כולל עבירות שהמשטרה אוכפת בתנועה. התחום הזה הוא מיוחד משום שהוא נוגע לכשירות רפואית של נהגים בכביש. כלומר, כל אדם שאינו כשיר רפואית, שעבר איזשהו אירוע טראומטי בחיים, מדווחים על האירוע הזה ואז משרד הרישוי יודע עליו. לאחר מכן מזמינים אותו לבדיקות במכון הרפואי.
הגוף הזה הוא מעין גוף שנותן חוות דעת למשרד הרישוי שבמרבית המקרים מקבל את ההחלטה שלו.
כן, זה נכון שהוא מטעם המדינה והוא קשור למשרד הבריאות והוא גוף מייעץ בעצם. לגוף הזה מגיעים כלמיני נהגים מכל מיני סיבות, בעיקר מדווחים עליהם.
למשל אם אדם מסויים הלך לביטוח לאומי והצהיר שיש לו מחלה מסויימת, אז המכון הרפואי יקח ויבדוק האם המגבלה הזאת יכולה להפריע לו בנהיגה. יש אנשים שעוברים אירועים מוחיים שפתאום חצי פלג גוף לא מתפקד, אז מזמינים אותם שוב לבדיקות ועושים להם מבחני כשירות, ולאחר מכן מגישים את ההמלצות. יש גם חיילים עם פרופיל 21 או אנשים שמטופלים פסיכיאטרית ויש מצב נפשי שהוא לא מאוזן, ואז גם כן המכון הרפואי מזמין אותם לבדיקה, עורך להם את הטסטים.
מדוייק.
זה יכול להיות נהג שעשו אצלו חיפוש ברכב, מצאו אצלו סם מסוכן. עושים לאותו נהג בדיקה, לוקחים ממנו שתן ומוצאים שיש איזושהי אינדיקציה לסם ולנהיגה תחת השפעת סמים. באותה סיטואציה, האדם הזה נלקח לחקירה, ובחקירה אותו חוקר מעביר את התיק שלו למכון הרפואי שיש אינדיקציה ובמכון הרפואי עושים בדיקות.
כן, כל מי שנתפס. יש גם המון מקרים שמתפספסים למערכת. המשטרה בדרך כלל מעבירה דיווחים על כל אדם המשתמש בסם.
כן בטח, הרבה רופאים שמטפלים בעצמם מעבירים דיווחים.
כן, יש להם חובה בחוק. ברגע שהם יודעים שאותו מטופל שלהם מצבו הבריאותי לא יציב, למשל בעיה של חוסר איזון נפשי, סכרת שאינה מאוזנת, גם מחייבת בדיווח כי אדם שיש לו בעיית סכרת גם צריך להיבדק לצורך העניין.
זה פחות או יותר רוב המקרים, כמובן שיש מקרים נוספים חריגים אבל אלו 99% מהמקרים.
אותו אדם שנתפס עם סם ברכב צריך לשתף פעולה עם המשטרה עם כל מה שקשור בהליך הבדיקה, כי ברגע שהוא מתנגד או שהוא מסרב זה רק יכול לשמש כנגדו, והמשטרה בד"כ רואה בחומרה את העובדה שאותו אדם מתנגד / לא נותן בדיקה / מנסה להימלט מהמקום. אני מציע לאותו הנהג לשתף פעולה ואחרכך להתמודד עם זה.
אם התיק יגיע לבית משפט, צריך לבדוק את זה מבחינה ראייתית, אם החיפוש היה כדין, צריך לבדוק את כל השרשרת סם. יש בדיקות נוספות שצריך לעשות מבחינה משפטית. כמובן אם התיק אחר כך מגיע למכון הרפואי אז יש דרכים להתנהל מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. אם יש איזושהי התמכרות ויש גמילה אז צריך להמציא איזשהו טופס שהמערכת תדע שהוא עבר איזשהו תהליך ושכרגע הוא לא משתמש.
ברוב המקרים שאני מכיר, אותו אדם לא יודע על מה הוא מוזמן. יש הרבה גם אנשים שקיבלו רישיון נהיגה ל-10 שנים ולמשל בשלב מסויים בחיים היה להם שימוש בסם או שהם סחרו בסם, ויש להם איזשהו תיק פלילי מלפני 8 שנים. ברגע שהם ירצו לחדש את הרישיון, במשרד הרישוי תקפוץ להם איזושהי הודעה והם יראו שאותו אדם עשה עבירה פלילית שקשורה בסמים והוא לא יחדש לו את הרישיון אלא ישר יפנה אותו למכון הרפואי.
טעויות גדולות של נהגים המגיעים לבדיקה, זה שהם לא יודעים למה הזמינו אותם, וכשהם באים נניח לשיחה עם פסיכולוג או עם פסיכיאטר, אותו פסיכולוג יודע עליהם כבר הכל והוא שואל אותם "יש לך עבר פלילי?" – אותם נהגים רוצים לצמצם את העבירות שלהם, אז או שהם ממעיטים בעבירה (שזה לא טוב), או שהם לא לוקחים אחריות, או שהם לא מדברים על העבירה הזאת ואז יש הכחשה, וברגע שיש הכחשה הפסיכולוגים רואים את זה לחומרה, אין הפנמה.
הייתי ממליץ להיוועץ עם עורך דין תעבורה.
אותו לקוח מגיע למשרד ואז עושים לו בדיקה – הבדיקה היא אם היו תיקים בעבר. אם היו תיקים בעבר, אז כמובן שבודקים מה היה הרקע.
אני בודק מול המכון ומבקש את התיקים שלו, אני מנתח אותו ולאחר מכן אני מספר לו אם יש מה לעשות או אם אין מה לעשות.
נכון מאוד.
אני עורך את כל הבדיקות ולאחר מכן אני יכול לפעול בכמה מישורים. להביא חוות דעת, למשל אותו אדם השתמש בקנאביס רפואי אז להביא חוות דעת מהרופא שלו שהוא יודע שהוא מקבל את הטיפול הזה, שהוא לוקח קנאביס במהלך הלילה, אם זה עוזר לו למהלך השינה ובבוקר הוא כמובן לא משתמש. אז יש להביא חוות דעת מרופא, אני בודק את חוות הדעת ורואה שכל הנקודות שצריכות להיות שם נמצאות.
יש הנחיות שמשרד הבריאות הבריאות קובע, יש המון סממנים שחייבים להיות, אותם סעיפים שצריך להתייחס אליהם ולטפל בהם.
לגבי האנשים שמגיעים למרב"ד, אלו אנשים שבדרך כלל מזמינים אותם. אבל יש מקרים שאותו אדם מזמן את עצמו באופן וולנטרי, כי נניח אותו אדם בעל רישיון נהיגה פרטי והוא רוצה רישיון נהיגה על מונית, לכן אוטומטית צריכים לבדוק את הכשירות שלו. זאת מהסיבה שרוצים לבחון את האישיות שלך, רוצים לבדוק את הגבולות.
נכון, אבל בגלל זה גם בבתי המשפט בד"כ וגם המכון הרפואי וגם פסיכולוגים וגם ועדות ערר שנמצאות בתל השומר, הן בד"כ עושות הבחנה בין עבר כולל לבין עבר ב-5 שנים האחרונות וב-10 שנים האחרונות.
יש הרבה נהגים שלפעמים בחיים שלהם בתקופה מסויימת הם היו נהגים ציבוריים ועשו הרבה עבירות, ופתאום ירדו מההגה ונסעו רק ברכב פרטי, אז ב-10 שנים אין להם כמעט עבירות, אז צריך לעשות את ההבחנה בין המכלול לבין התקופה הרלוונטית.
אם אנחנו מדברים על הועדה הרפואית אז צריך להבחין – יש את המכון הרפואי ויש את ועדת הערער שהיא גוף שהוא מעל המכון הרפואי.
אנחנו מדברים כעת על המכון הרפואי, לאותו נהג יש שתי אופציות – לפנות לעורך דין ולהגיש ערר (הוא יכול גם לעשות את זה לבד אבל הסיכויים שהוא יצליח הם נמוכים).
הוא צריך להגיש את הערער תוך 30 יום. הוא מגיש את זה לועדת ערער שיושבת בתל השומר.
הועדה יכולה לעשות שלושה דברים –
יש אפשרות לערער לבית המשפט המחוזי, בד"כ צריך טיעונים מרכזיים והסיבות צריכות להיות רציניות, כי בדרך כלל בתי המשפט שדנים באותו ערעור לא נכנסים לעניין הרפואי, הם בדרך כלל מסתכלים על כל הפרוצדורה.
דבר ראשון הייתי מזמין את התיק שלו מהמכון, הייתי בודק מה הרקע, למה הוא מוזמן, מה הסיבה.
לאחר מכן אזמין אותו לפגישה, אנחנו יושבים ביחד על התיק שלו ואז אנחנו מנסים לראות מה הביא אותו לסיבה הזאת.
אני אפנה אותו לכל הגורמים הרפואיים הרלוונטיים וכמובן אעלה את התיק שלו עם כל חוות הדעת למרב"ד, ואז הדברים גם שופכים אור לאותו פסיכולוג. ברגע שלפסיכולוג אין את כל המידע אז הוא יכול להחליט החלטות לגבי אותו אדם שדווקא כן נמצא בטיפול ודווקא כן עובר איזשהו תהליך.
כן, הרבה פעמים אדם יושב אצלי, ואני שואל אותו את השאלות הרלוונטיות ואז אני מגלה שהוא לא במעקב ולא מקבל טיפול תרופתי, אז אני פונה למכון הרפואי ואני אומר להם "אנחנו מבקשים לדחות את הפגישות לעוד חודשיים שלושה, אותו אדם בשלב הזה לא מאוזן ואני מבקש לדחות את זה, הוא רוצה עכשיו לקבל טיפול ולשתף פעולה", ואז מה שקורה זה שאנחנו דוחים את הבדיקות ב-3-4 חודשים, בנתיים אנחנו מקבלים חוות דעת רצינית, אנחנו מעלים את זה לפסיכולוג שצריך לבדוק את אותו נהג, ואז יש לו סיכוי לעבור את זה בהצלחה.
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – המרב"ד הינו גוף שאחראי להמליץ למשרד הרישוי אם נהג כשיר לנהיגה ממגוון סיבות ביניהן, עבירות תנועה חמורות, סיבות רפואיות ונפשיות.
למידע נוסף בנושא המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בקרו כאן
עורך דין תעבורה צורי סבן מייסד ומנכ"ל חברת עורכי הדין סבן ושות' המונה מספר עורכי דין במספר סניפים ברחבי הארץ, החברה עוסקת בייצוג בלעדי בדיני תעבורה והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים מזה שני עשורים. לעורך דין תעבורה צורי סבן הצלחות ותקדימים רבים במסגרתם דאג והשיב לאלפי נהגים את רישיונות הנהיגה שלהם.
עו"ד תעבורה צורי סבן הוא בוגר תואר ראשון במשפטים, בוגר תואר ראשון בקרימינולוגיה, בוגר לימודים גבוהים באוניברסיטת קיימבריג' לונדון, הינו מגשר מוסמך מטעם לשכת עורכי הדין בישראל, ומשרדו נמנה ע"פ אתר אינ' עורכי הדין בישראל כאחד המשרדים המובילים בישראל לענייני תעבורה והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים. עו"ד סבן פעל בעברו בתפקידים שונים בפרקליטות ובמשטרה ויש לו מעל ל-10 שנות ניסיון בתחום התעבורה והצלחה רבה במגוון נושאים של עבירות תנועה בבתי המשפט, במשרד הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים.
למעלה מ-4 מיליון ישראלים מחזיקים ברישיון נהיגה בדרגות שונות כאשר מרביתם עושים שימוש יום יומי בכלי התחבורה שברשותם. עם עליית התדירות בשימוש ברכב מנועי, עולה גם הסיכון לבצע עבירות תנועה במיוחד מן הרף הנמוך. לכן, עוד לפני שתמצאו את עצמכם מגיעים לבית המשפט או משלמים קנס, חשוב להכיר את האמצעים העומדים לרשותכם – עורכי הדין לענייני תעבורה.
למשרד עורכי דין צורי סבן ושו"ת, מספר סניפים ברחבי הארץ כאשר הסניף המרכזי בתל אביב ממוקם סמוך למגדלי עזריאלי ובו מומחים בתחום התעבורה שמעניקים ייעוץ וייצוג משפטי בכל סוגי העבירות, גם הקלות שבספר החוקים הישראלי ובהן: נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת סמים, נהיגה בפסילה ונהיגה בשלילה, ליווי וייצוג מול משרד הרישוי והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים ועוד. למשרד עורכי הדין מספר סניפים ברחבי הארץ ומתמחה בהליכי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים וייצוג נאשמים בעבירות תעבורה. כמו כן, מתמחה המשרד בהליכי חידוש רישיון נהיגה, מחיקת נקודות תעבורה, תאונות דרכים ותתי תחומים נוספים בתחום משפט התעבורה.
מלבד עבודתם בייצוג נאשמים בעבירות תנועה, מקפידים עורכי הדין להעשיר את הידע המקצועי שלהם על מנת להעניק לחשודים את המענה המהיר והמדויק ביותר בהתאם לכל מקרה. שילוב זה, הוביל לאחוזי הצלחה גבוהים בניהול התיקים השונים, השבת רישיונות נהיגה, ביטול נקודות תעבורה ומחיקת אישום תעבורה.
בין ענפי המשפט השונים, מצוי תחום התעבורה, שנגזר מהמשפט הפלילי. עבירות התעבורה מוגדרות ככל שימוש בכלי רכב מנועי בניגוד לכללי התנועה. בהקשר זה, חשוב להבחין בין תחום עבירות התעבורה או בחינת כשירות נהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים לבין המונח "תאונות דרכים".
לרוב, מקרי תאונות דרכים בהם נגרם נזק לנהג או לכלי רכב, יידונו בכובעם הנזיקי. לכן במקרים רבים הצדדים למשפט יהיו הנהגים או חברות הביטוח. במקרים בהם בתאונת הדרכים מעורבת עבירה או שנעשתה עבירה ללא תאונת דרכים, ייכנס המקרה תחת ענף התעבורה שבו המדינה "מאשימה" את הנהג בעבירה על החוק. העונשים במקרים אלו, יכולים להיות שלילת רישיון, צבירת נקודות או הטלת קנס. חשוב לדעת, הטלת קנס שונה מפיצוי נזיקי, שכן במסגרת הטלת הקנס, משולם סכום כסף למדינה ולא לגוף או אדם פרטי.
עורך דין לענייני תעבורה, הוא בוגר תואר ראשון במשפטים שהוסמך על ידי לשכת עורכי הדין בישראל לייצג ולהעניק ייעוץ משפטי לאלו הפונים אליו. עריכת דין בישראל מחולקת לתחומים שונים בהם תקדימים משפטיים וחוקים המאפיינים אותם. לעיתים ישנה חפיפה בין תחומים אלו, במיוחד בתחומים בתוך המשפט האזרחי. תחום התעבורה כמו שאמרנו, מקורו דווקא במשפט הפלילי.
עורכי דין תעבורה, הם אנשי מקצוע שמתמחים בדיני תעבורה בתחום התנועה והתעבורה. הם בקיאים בסדרי הדין, בעבודתם של הגופים השונים ואף בתקדימים משפטיים מרכזיים שהם יוכלו להשתמש על מנת לשפר את סיכוייו של הלקוח לקבל עונש מופחת או שיבוטלו האישומים נגדו. בתיקי עבירות תנועה, תפקידו של עורך הדין מתחיל בשלב מאוד ראשוני. במידה ומדובר בייצוג לאחר עבירת תנועה, יחל ליוויו של עורך הדין כבר בייעוץ ראשוני ובניית תמונת מצב שתשקף את סיכויו של הנאשם. רק לאחר מכן, תיבנה אסטרטגיה משפטית ויתחיל שלב הייצוג.
במידה ומדובר בתיקים הנוגעים להליכים במסגרת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, חשוב לדעת שליווי של עורך דין תעבורה מתחיל כבר בשלב הזימון לבדיקה ועד ייצוג בערר במידת הצורך. יש לציין שעל אף שבדיקת כשירות במכון הרפואי איננה הליך משפטי, עדיין תוצאותיה והמלצות המכון עשויות להיות בעלות השלכות קריטיות לנהג.
עו"ד תעבורה, מתמחה בקשת של עבירות תנועה מתחום דיני התעבורה החל מהקלות ביותר ועד לקשות והחמורות ביותר. תפקידו הוא להעניק מענה משפטי מתחום דיני התעבורה בדמות ייעוץ או ייצוג של נהגים שנחשדו או הואשמו בעבירות תנועה. עבירה על הוראות החוק, יכולה להיעשות עם כל כלי מנועי החל מקטנועים ועד לרכבות ומוגדרות כפעולות שמנוגדות להוראות החוק במדינת ישראל.
בין עבירות התנועה השונות בהן מתמחה עורך הדין לתעבורה, ניתן למצוא עבירות דוגמת אי ציות לתמרור עצור וחציית קו הפרדה רצוף. ולצידן ניתן למצוא עבירות תנועה בדרגת חומרה גבוהה יותר כמו פגיעה בהולך רגל, הפקרה לאחר תאונה או גרם מוות ברשלנות. לצד אלו, מפורטות עבירות התעבורה בהן מתמחה עורך הדין בפקודת התעבורה ובתקנות הנלוות. חקיקה זו, היא הבסיס לאישומים או הטלת הקנס על הנהג ולכן רצוי להשתמש בשירותיו של עורך דין תעבורה בעל ניסיון רב.
לפני שמגיעים למכון, יש להתכונן לשאלות והבדיקות שיהיו עליכם לעבור מול נציגי הוועדה במכון. בנוסף, חשוב להגיע עם כלל האישורים המתאימים. חשוב להיוועץ בעו"ד תעבורה שילווה אתכם בכל בדיקה ובדיקה וינחה אתכם מה לעשות.
למען הגדלת הסיכויים להטיב במצבכם, ייצוג משפטי עם עורך דין תעבורה מקצועי יוכל לסייע ולמזער את הענישה הצפויה עד כמה שניתן.
עורך דין תעבורה מיומן ומנוסה יוכל לסייע בליווי במקרים בהם נתפסתם במהירות מופרזת. אנו נוכל לבחון אם השוטרים פעלו על פי חוק, אם המכשירים שנעשתה איתם בדיקה תקינים. כל זאת תוך התייחסות אם היו לכם דוחות קודמים.
ישנן לא מעט עבירות תעבורה בגינן מקבלים נקודות. לכל סוג עבירה מוגדרת חבות הנקודות. ניתן להגיש לבית המשפט לתעבורה בקשה למחיקת הנקודות, אך מומלץ להסתייע בליווי עו"ד תעבורה.
זוהי סנקציה שנוקט בית המשפט בין היתר בגין מגוון עבירות תעבורה. יש נהגים שמודים ויש נהגים שאינם מודים בעבירה. גם המרב"ד יכול לשלול את רישיונכם. לכן קיימת חשיבות רבה בפנייה לעורך דין תעבורה מומלץ ומנוסה.
עבירה זו אסורה בהחלט וצפויה ענישה על העוברים עליה, בין אם הרישיון אינו בתוקף או שהנכם בלתי מורשים לנהיגה. יחד עם זאת, על מנת למזער את הנזק, רצוי להיוועץ בגורם מוסמך לכך.
אקדים ואומר שלא בכל מקרה אדם שנחשד או הואשם בביצוע עבירת תעבורה, יוכל להשתמש בשירותיו של עורך דין לתעבורה ולחמוק ללא סנקציה עונשית. החוק ומערכת המשפט נועדו למטרה מסוימת והיא הסדרת השימוש ברכב מנועי על מנת למנוע אבידות בגוף ובנפש.
פנייה לסיוע מקצועי לאחר חשד או אישום בעבירת תנועה, נפתחת בבחינת המקרה לגופו, התשתית הראייתית והסנקציה העונשית בגינה. ככל שמדובר בעבירה קלה יחסית, העונש בגינה יהיה קנס של כמה מאות שקלים. במידה והנהג סבור שניתן לו קנס שלא בצדק, הוא רשאי להגיש בקשה להישפט בבית משפט לתעבורה ולנסות לבטל את הקנס.
ככל שמדובר בעבירות חמורות יותר או בעונשים שאתם סבורים שאינם מידתיים, ככל שבחרתם לפנות לבית המשפט, מומלץ להסתייע עורך דין לענייני תעבורה וזאת על מנת לשפר את סיכוייכם במשפט. עורך דין הבקיא בדינים השונים והתמודד כמייצג בתיקים דומים, יכול לסייע לכם לפעול באופן הטוב ביותר שבסופו אכן תזוכו מתשלום הקנס או צבירת הנקודות.
ככלל, לכל אדם ניתנת זכות הבחירה שלא להיות מיוצג, כלומר לא מדובר בחובה חוקית מובנית. אף על פי כן, ישנם מקרים שבהם ניתנת לאדם הזכות להיות מיוצג על ידי עורך דין מטעם המדינה וזאת בהליכים משפטיים פליליים שאינם תעבורתיים לרוב. כפי שאמרנו קודם, במידה ומדובר בעבירה קלה שבגינה ניתן קנס של מאות שקלים ואינכם מעוניינים לפנות לבית המשפט, אין צורך לפנות לעורך דין תעבורה.
במקרים בהם העונש האפשרי אינו מסתכם בקנס של מאות שקלים אלא עשוי להגיע לעונש מאסר, מומלץ להסתייע בעורך דין תעבורה בשלבי המשפט השונים. גם במקרים שנוגעים למכון הרפואי לבטיחות בדרכים אין חובה להסתייע בשירותיו של עורך הדין, גם אם מדובר בערעור. אף על פי כן, יש לזכור כי בסמכותו של המכון הרפואי להמליץ על מגבלות רפואיות לרישיון נהיגה או לשלול את רישיון הנהיגה כליל. לכן כאשר המשך החזקת רישיון הנהיגה מוטל על הכף, מומלץ להסתייע בעזרה משפטית חיצונית.
עבירות תעבורה שמצויות בספר החוקים הישראלי נחלקות למספר דרגות חומרה, כאשר אלו בהן טמון סיכון ממשי לחיי אדם, יוגדרו כ"עבירות תעבורה חמורות". עבירות אלו, אינן מסתכמות בקנס בלבד ולרוב, יזומן הנהג לבית המשפט באופן אוטומטי. ישנן מספר דוגמאות שכיחות לעבירות המוגדרות חמורות והן: נהיגה תחת השפעת סמים, נהיגה בשכרות, נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה לאחר פסילה ועבירות בהם נגרם נזק גוף או אובדן חיי אדם.
נהג שנחשד בביצוע עבירות אלו כאמור, יזומן באופן אוטומטי למשפט ואם ימצא אשם, הטווח העונשי בפניו הוא עומד עשוי לנוע בין קנס כספי גבוה וצבירת נקודות ועד לעונש מאסר ממושך. במקרים חמורים במיוחד, יוכל למצוא את עצמו הנהג עצור עד תום ההליכים. לכן, בעבירות מהסוג הזה ישנה חשיבות יתרה בפנייה לעורך דין לענייני תעבורה כבר בשלבים הראשוניים ביותר.
כפי שצוין, בין עבירות התעבורה המוגדרות בחוקי התנועה של מדינת ישראל, קבועות עבירות תנועה חמורות יותר, שהענישה כנגדן אינה גוררת קנס בלבד, אלא מסכנת את הנהג שעבר על החוק בצבירה של נקודות הנרשמות לחובתו, עד כדי הטלת סנקציות ואפשרות לשלילה מוחלטת של רישיון הנהיגה שלו. לכן, במקרים בהם רישיון הנהיגה מוטל על הכף או במקרים של חידוש רישיון נהיגה לאחר פסילה עורך דין תעבורה יכול לסייע להביא את כל האסמכתאות להשבת רישיונך. מקרים אחרים יכולים לחייב אף טיפול מידי מול ערכאות משפטיות, כפי שנסביר בשורות הבאות.
ככל שלא מדובר בפסק דין שניתן על ידי בית המשפט העליון, ניתן להגיש ערעור על פסיקת בית המשפט. ככל שההרשעה לא מוצדקת לטעמך או שאתה סבור כי העונש שניתן חמור מידי, ניתן להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי. יש לשים לב שזכות הערעור ניתנת גם למדינה כאשר היא סבורה כי העונש שהוטל על הנהג אינו חמור מספיק ביחס לעבירה. במידה ומדובר בהחלטת משרד הרישוי לשלול את רישיונו של הנהג בעקבות המלצת המכון הרפואי, ניתן להגיש ערר לוועדה ייחודית שמקום מושבה בתל השומר.
בשני המקרים, מומלץ לפנות באופן מיידי לעורך דין תעבורה. הליך הערעור הוא הליך משפטי לכל דבר ועניין ואיש מקצוע שבקיא בדינים השונים ובהליכים אלו, יכול לבחון את סיכויי ההצלחה של הערעור ולפעול בכלים משפטיים על מנת להפחית את העונש או לבטלו. במידה ובחרתם לערער מבלי להסתייע בעורך דין, דעו כי במקרים מסוימים לא רק שהעונש לא יופחת אלא שאתם עשויים לעמוד בפני החמרה של העונש וזאת משום שערעור תפקידו לבחון את הטיעונים מחדש.
פנייה לעורך דין תעבורה יכולה להיעשות ממגוון סיבות ובמגוון מצבים, החל ממקרים קלים של ערעור על דו"ח תנועה, דרך ייצוג בוועדות ערר על המלצת המכון הרפואי ועד לאישומים בגין עבירות תעבורה חמורות. בין אלו, ישנם מקרים בהם הפנייה לייעוץ וייצוג יכולה להיות בעלת השפעה קריטית על הנהג.
דוגמאות למקרים כאלו, יכולות להיות: החמרה בענישה בגין אישום בעבירות תעבורה, דוחות תנועה במידות חומרה שונות, צבירה של נקודות רבות או זימון לבית המשפט. מדובר במקרים בהם ישנו סיכון ממשי לאיבוד רישיון הנהיגה או במקרים חמורים גם עונש מאסר. לכן, על מנת להתמודד עם מקרים כאלו באופן המיטבי ביותר נדרש סיוע מצד איש מקצוע שמכיר ובקיא בדיני תעבורה רלוונטיים.
בקיאות בתחום התעבורה איננה מספיקה כשמדובר במקרים שתוצאותיהם עשויות להגביל את חופש התנועה שלכם ואף לפגוע בכם כלכלית. לכן, הפנייה לעורכי דין עם ותק רב, היכרות עם דיני תעבורה וניסיון ארוך שנים בייצוג ובטיפול תיקים בתחום התעבורה היא קריטית עבורכם.
משרדנו מתמחה בייצוג עבירות תנועה והתעבורה השונות ואנו ממשיכים להתפתח ולחזק את הידע המקצועי וזאת לצד אחוזי הצלחה גבוהים, על מנת שתוכלו לקבל את המענה המשפטי הטוב ביותר. פנו אלינו ואנחנו במשרד עורכי דין תעבורה צורי סבן ושו"ת נשמח לעמוד לרשותכם ולהעניק סיוע משפטי מקצועי, איכותי ובלתי מתפשר.
אתם מוזמנים לפנות אלינו ולתאם פגישה באחד מהסניפים הבאים: עורך דין תעבורה בתל אביב עורך דין תעבורה בירושלים עורך דין תעבורה באשדוד
כלי נגישות