Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 265 ביקורות
×
js_loader

אירוע מוחי והמכון הרפואי

  • עורך דין צורי סבן
    עורך דין צורי סבן

מקרה של אירוע מוחי בזמן נהיגה מהווה גורם מסכן שיש בו להוביל למקרים מצערים של תאונות דרכים קטלניות. גם כאן, מהווה המכון הרפואי לבטיחות בדרכים במשרד הבריאות כגוף האחראי על התליית רישיון נהיגה של כל נהג בישראל, במידה והגיע המכון למסקנה כי אותו נהג עבר אירוע מוחי או סובל מבעיה מוחית כלשהי.

לאירוע מוחי והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים נדבך משמעותי וחשוב בכל הנוגע לתחום הרחב של מגבלות רפואיות לרישיון נהיגה. גם כאן, קובע המחוקק, על המכון הרפואי לבטיחות בדרכים להתלות את רישיון הנהיגה של כל נהג כל עוד אותו אירוע מוחי מגביל אותו מלעלות על הכביש.

מהן בעיות מוחיות וכיצד עשויות להשפיע על הנהיגה?

בעיות מוחיות מהוות חלק ניכר, בעצם, מבעיות במערכת העצבים. אלו יכולות לכלול מקרים של כפיון, שבץ מוחי ופגיעות אחרות במוח כתוצאה מתאונות. באופן טבעי, אותן בעיות רפואיות, אצל מי שמחזיק ברישיון נהיגה, יכולות להשפיע על יכולת הנהיגה שלו, בכך שקיים סיכוי גבוה כי אותו נהג יסבול משינויים במצבי הכרתו, בשדה ראייה מוגבל, סחרחורות ותחושת בלבול ושינוי בכוח ותאום פעולות השרירים.

מהו אירוע מוחי ואירוע מוחי חולף?

אירוע מוחי, המוכר גם בשם שבץ מוחי, חל כשישנה הפרעה פתאומית בהספקה של דם לרקמות המוח. אותה הפרעה מביאה לנזק נוירולוגי המקבל ביטוי במספר דרכים, בין היתר בהפרעה בדיבור, חולשה, קשיים בהליכה ואף שיתוק של הגפיים. ישנם מקרים שאותו אירוע מוחי יכול להוביל אף למוות.

אירוע מוחי חולף, המוכר גם בשם שבץ מוחי קל, חל בשל הפרעה בזרימת דם לרקמות המוח, כשהפרעה זו נחשבת לחמורה פחות מאירוע מוחי. מצב זה עלול להוביל לאותם סימפטומים שחלים במקרים של אירוע מוחי, כשלרוב אותם סימפטומים יחלפו בתוך יממה.

כיצד יכול אירוע מוחי להשפיע על הנהיגה?

התרחשות של אירוע מוחי יש בה, כמובן, להשפיע על הכישורים הנדרשים עבור נהיגה עצמאית של נהגים. בשל כך, כל נהג שעבר אירוע מוחי מחויב בבדיקות והערכות בכדי לקבוע האם הוא כשיר לשוב ולנהוג. ניתן לקחת כדוגמה מקרה של אירוע מוחי שקרה לנהג, כשבעקבות אותו מקרה חלו אצל הנהג בעיות משמעותיות הנוגעות ליכולתו לשלוט בשריריו. חוסר היכולת לשלוט בשרירים מהווים בהחלט סימפטום משמעותי שיוביל לפסילת רישיון נהיגה על ידי משרד הרישוי וזאת לאחר המלצה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, כשאף ימליץ וידרוש כי השבת הרישיון תהיה תלויה בבדיקת כשירות רפואית תקופתית ובמסגרת טיפול הנוגעת לנושא של שיקום מוחי.

האם קיימת חובת דיווח למרב"ד במקרה של אירוע מוחי?

במקרה ואדם שמחזיק ברישיון נהיגה חווה אירוע מוחי כלשהו חלה כמובן חוות דיווח לרשויות, כשבמקרה זה יש לדווח כמובן למכון הרפואי לבטיחות בדרכים. חובת הדיווח למכון חלה הן על הרופא המטפל והמרפאה בה הוא פועל וכמובן, כאחריות אישית, חובת דיווח של הנהגים עצמם בעדכון אודות השינוי במצב הרפואי בשל האירוע מוחי שחוו.

מהי נקודת ההנחה של המכון בבחינה לבעיות מוחיות?

נקודת ההנחה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים כי אירוע מוחי מהווה אירוע מכונן בכל הנוגע לבריאותו של אדם וכפועל יוצא ישנו צורך לבחון מחדש ובאופן יסודי האם אותו אדם כשיר דיו לאחוז ברישיון נהיגה.

אנשי המקצוע במכון יוצאים מנקודות הנחה כי אותו נהג שחווה אירוע מוחי יש ויגלה קושי או יכולת ירודה באופן משמעותי בכל הנוגע לפעולות שונות להן הוא נדרש ברכב, בין אם מדובר על הפעלה של ההגה וידית ההילוכים, קושי בהפעלת דוושת הגז והבלם, שדה ראייה חלקי ומוגבל ואף התעלמות לא מכוונת של המוח מחלק משדה הראייה, ליקוי בשיקול הדעת שיכול להוביל לתגובות אימפולסיביות ואף מצבים של עייפות ותשישות לאחר זמן קצר תוך כדי נהיגה.

כיצד יכול לפסוק המרב"ד לאחר אירוע מוחי?

חשוב להדגיש כי פסיקת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מהווה המלצה למכון הרישוי הנוגעת לנושא התליית רישיון הנהיגה של מי שחווה אירוע מוחי. ברוב המקרים, המלצות המכון מיושמות על ידי משרד הרישוי. פסיקת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יכולה לקבל ביטוי תחת שלוש החלטות לאחר בחינת מקרה של נהג. כשההחלטה יכולה להיות אישור הנהג לשוב לנהיגה, החלטה על נהיגה או אי נהיגה זמנית תוך דיון ובחינה מחודשת לאחר פרק זמן שייקבע או פסיקה שיש בה להמליץ על שלילת הרישיון לצמיתות, כשהחלטה זו נחשבת לחריגה.

מתי כדאי להסתייע בעורך דין שהתמחותו היא המכון הרפואי?

מקרים בהם פסק המכון הרפואי לבטיחות בדרכים על שלילת הרישיון באופן זמני או לצמיתות, מביאים לא מעט נהגים לפנות לשירותיו של עורך דין תעבורה לענייני המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. בפנייה אל עורך הדין, יוכלו אותם נהגים לקבל מעטפת משפטית רחבה ומקיפה ובה יתאפשר להם לערער על החלטת משרד הרישוי ובכך להגדיל את הסיכוי להפוך את המלצת המכון ואף לנסות ולקצר את תקופת השלילה.

כל עורך דין תעבורה לענייני המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ימליץ לכם לעשות שימוש בשירותיו עוד בתחילת התהליך ולא לפעול באופן עצמאי מול המכון עד לפסיקה שלו. שירותיו של עורך הדין מהרגע הראשון יאפשר לכם לפעול באופן מטיב יותר מול המכון, כשעצם הידיעה של האחרון כי הנהג זוכה לייצוג משפטי יביא את המכון  להתנהל באופן זהיר יותר ולהימנע, במקרה זה, מהחלטות שרירותיות כנגד אותו נהג.

עורך דין תעבורה

צורי סבן

עורך דין תעבורה צורי סבן מייסד ומנכ"ל חברת עורכי הדין סבן ושות' המונה מספר עורכי דין במספר סניפים ברחבי הארץ, החברה עוסקת בענייני תעבורה והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים מזה מספר שנים. לעורך הדין סבן הצלחות ותקדימים רבים במסגרתם דאג והשיב לאלפי נהגים את רישיונות הנהיגה שלהם.

אודות >
קבעו פגישת ייעוץ ללא התחייבות

    Google ג גוגל
    4.9
    מבוסס על 265 ביקורות
    ×
    js_loader
    דילוג לתוכן